wtorek, 13 października 2015

Black Ice - Becca Fitzpatric






Tytuł : "Black Ice"
Autor : Becca Fitzpatric
Gatunek : kryminał, literatura młodzieżowa
Wydawnictwo : Wydawnictwo otwarte 
Liczba stron : 400
Rok wydania : 2014




Witam ponownie w ten jakże cudowny pochmurny wieczór. Pogoda idealnie pomoże mi, wprowadzić Was w klimat książki, którą dziś przedstawię. Mrozi ona krew  żyłach nie tylko, dlatego że akcja toczy się w pokrytych śniegiem górach. Niełatwo mnie przestraszyć, gdyż jestem po paru książkach autorstwa Stephena Kinga. Kto czytał, ten wie o czym mówię. Po "Black Ice" nie można sięgać po nocach!

"-Niech cię piekło pochłonie! - Wybacz kochanie, ale już w nim jesteśmy."

Główną bohaterką jest mieszkanka Stanów Zjednoczonych o imieniu Britt. Razem ze swoją najlepszą przyjaciółką Korbie (która potem nie okazuje się taka najlepsza), organizują wyprawę w góry. Dziewczyny nie przewidują, że zatrzyma ich niebezpieczna zamieć śnieżna i nigdy nie dotrą na miejsce. Zostają zmuszone do poszukiwania schronienia w lesie. Całkiem przypadkowo znajdują domek, a w nim dwóch przystojnych, tajemniczych chłopaków. Tak zaczyna się prawdziwa romantyczna komedia o czwórce nastolatków , bo przecież jest to książka młodzieżowa.

Żartowałam. 


Jest to thriller, w którym znajdziecie morderstwa, porwania, sekrety i kłamstwa. Jest to chyba pierwsza książka, która nie znudziła mnie nawet na chwilę. Atmosfera jest mroczna, ale prawdziwe dreszcze wywołuje ciągle towarzysząca bohaterom zima (która wydaje się bardziej niebezpieczna niż tajemniczy morderca). 


Nie chciałabym pisać więcej o fabule, gdyż obawiam się, że zdradzę za dużo. Jest jednak jeden minus. Ja, jak to już ze mną bywa wszystko zepsułam i w 1/5 książki rozwiązałam zagadkę. Brakuje jej trochę do ideału, ale uważam, że autorka stanęła na wysokości zadania i wcale nie sprawiło to, że książki nie czytałam z ogromnyyyyym zainteresowaniem, bo pewnych rzeczy po prostu nie dało się przewidzieć. Musicie mi zaufać i przeczytać "Black Ice". 

Ocena : 7/10

-Zapałka





9 komentarzy :

  1. Zaskoczylas mnie mówiąc , ze to komedia xd Dobrze , ze w to nie uwierzyłam ;p Z przyjemnością sięgnę po tą książkę :3 Powiedz mi , czemu na okładce jest chłopak , skoro historia jest o dziewczynie? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, chciałam Was wkręcić :D Hmmmm nie chcę nic zdradzać, ale jak przeczytasz, to wszystko będzie jasne, mogę tylko powiedzieć, że spotkanie z chłopakami w domku w lesie nie było kłamstwem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po thrillery siegam rzadko. Ta autorka jakoś mnie nie przekonuje, tak samo jak i fabuła. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham jej książki! <3 A do tej zachęciłaś mnie jeszcze bardziej, uwielbiam tajemnice

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo ją lubię ;) Jeśli pokochałaś "Szeptem", ta książka na pewno Ci się spodoba.

      Usuń
  5. bardzo fajna recenzja :D nie mogę się doczekać kolejnych <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :D mam nadzieję, że się spodobają :D

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka