poniedziałek, 5 października 2015

Czas Żniw - Samantha Shannon



Tytuł : "Czas Żniw"
Autor : Samantha Shannon
Cykl : The Bone Season
Gatunek : fantastyka
Wydawnictwo : Sine Qua Non
Liczba stron : 520
Rok wydania : 2013



Witajcie kochani! Dziś przedstawię Wam książkę, w której zakochałam się i to na zabój. Nie mogę spać po nocach i ciągle o niej myślę, pomimo tego, że znalazła się w moich rękach już jakiś czas temu. Mam tu na myśli pierwszy tom , siedmiotomowego cyklu autorstwa pani Samanthy Shannon, która ma zaledwie, uwaga... 24 lata! Książka, jak dla mnie ma po prostu nieziemską okładkę. Wiem, że  nie powinno oceniać się po wydaniu, ale musicie przyznać, że słyszycie jak ta książeczka krzyczy do Was : WEŹ MNIE! :D


Autorka jest naprawdę bardzo młoda, ale po tym co przeczytałam, uważam że można nazwać ją następczynią J.K. Rowling. Świat, który stworzyła jest  wspaniale dopracowany i pełen szczegółów, a z takim dziełem nie spotkałam się nigdy wcześniej. Muszę być jednak z Wami szczera. Ta powieść ma jeden ogromny minus. Po przeczytaniu, zostawia olbrzymi apetyt na więcej! Ja nie mogłam usiedzieć w jednym miejscu, w moim brzuchu fruwały motyle, aż w końcu dostałam w swoje ręce drugi tom, o którym napisze już w innym poście.


"Nadzieja to jedyna rzecz, która może jeszcze wszystkich nas ocalić."

Opowiem teraz trochę o samej fabule. Akcja toczy się w Sajonie, czyli dawnej Wielkiej Brytanii. Główną bohaterką jest dziewiętnastoletnia Paige Mahoney, która mieszka w Londynie, nazywanym Sajlo. W kraju znajdują się liczne grupy jasnowidzów. Ktoś kto posiada taką zdolność, popełnia przestępstwo samym faktem, że oddycha. Nasza Paige jest bardzo rzadkim "przypadkiem" i pracuje w kryminalnym podziemiu dla swojego szefa, Jaxona Halla. Jej zadaniem jest włamywanie się do ludzkich umysłów w celu zyskania cennych informacji. Bohaterka posiada jednak, silniejsze i bardziej niebezpieczne zdolności, o których istnieniu na początku, sama nie miała pojęcia. Pewnego fatalnego dla niej dnia, zostaje złapana i przetransportowana do tajnej kolonii karnej, której istnienie było utrzymywane w tajemnicy przez dwieście lat. Kontroluje ją potężna rasa nie z tego świata, Refaici. Trafia pod opiekę Naczelnika, który staje się jej prywatnym trenerem, ale traktować musi go jak swojego  pana.  Pojawia się między nimi więź, która nie jest typową miłością z młodzieżowych romansideł. Autorka jest bardzo subtelna, jeśli chodzi o ten wątek, co tylko jeszcze bardziej przyprawia mnie o dreszcze. Paige za wszelką cenę chce wydostać się z tego miejsca, ale czy uda jej się? Przekonajcie się sami!
Ja osobiście "Czas Żniw" polecam każdemu i gwarantuje, że stanie się waszą prawdziwą miłością. Jest to jedna z najlepszych książek, jakie w życiu czytałam.
      
 Ocena : 10/10

-Zapałka


4 komentarze :

  1. Też czytałam tę książkę i uważam , że jest wspaniała ! Jestem już w trakcie drugiej części i nie mogę doczekać się następnych. Intryguje mnie jednak to, że wszystko dzieje się w przyszłości, a mi się kojarzy ze starodawnymi czasami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się ze mną zgadzasz :D i masz rację, też miałam takie wrażenie, że wszystko dzieje się w dzisiejszych czasach, a może nawet w przeszłości.

      Usuń
  2. super recenzja, zachęciłaś mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się twój blog, jest taki przejrzysty. Recenzja też super ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka