sobota, 31 października 2015

HALLOWEEN!, czyli recenzja "Cmętarza zwieżąt" Stephena Kinga



Polski tytuł: Cmętarz zwieżąt
Tytuł oryginalnyPet Sematary
Autor: Stephen King
Gatunek: horror
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Liczba stron: 424
Rok wydania: 1983

Z okazji tego, że obchodzimy dzisiaj Halloween, postanowiłam zrecenzować książkę z listy najstraszniejszych powieści, jakie dotąd przeczytałam... i nie wiem, czy jeszcze kiedyś odważę się sięgnąć po "Cmętarz zwieżąt"...

Louis Creed jest młodym lekarzem, cieszącym się kochającą rodziną: żoną - Rachel i dwójką małych dzieci - córeczką Ellie i synkiem - Gage'em. Do rodziny należy również kot Churchill - ulubieniec małej Ellie. Naszych bohaterów poznajemy w momencie, w którym przeprowadzają się z ruchliwego Chicago do spokojnego miasteczka Ludlow w stanie Maine. Szybko poznają Juda i Normę Crandall, starsze małżeństwo z sąsiedztwa, którzy pomagają zaaklimatyzować się im w nowym miejscu. Pewnego dnia rodzina wraz z Judem idzie do lasu i tam natrafiają na "Cmętarz zwieżąt". Dlaczego taka nazwa? Ponieważ miejsce to stworzyły dzieci, które nie zawsze znają się na ortografii. Miejsce pochówku dziecięcych pupili jest bardzo ponure i przyprawia o dreszcze, jednak to nie jego należy się obawiać najbardziej...



Gdy kot należący do rodziny ginie, Jude pokazuje Louisowi miejsce, którego młody lekarz nigdy nie powinien był zobaczyć...


"On kupił jej sześć sukienek, a ja wskrzesiłem z martwych jej pieprzonego kota, więc kto kocha ją bardziej?"



W 1989 roku ukazał się film na podstawie książki


Jak to w książkach pana Stephena Kinga bywa, akcja budowana jest bardzo dokładnie, ale i powoli. Jednak, gdy już zacznie się coś dziać, tempo jest zawrotne i nie zwalnia ani na sekundę. Oczywiście, atmosfera grozy i napięcia jest odczuwalna już od pierwszych stron powieści, co nie pozwala czytelnikowi oderwać się od książki.

"Cmętarz zwieżąt" jest powieścią przy której strasznie się bałam, ale jednocześni nie mogłam przestać jej czytać, a po skończeniu, przez kilka tygodni trzymałam ją w szufladzie, ponieważ nie mogłam nawet na nią patrzeć. Wiem, dziwne... ale prawdziwe! Jeżeli lubicie horrory, to serdecznie polecam Wam książkę "Cmętarz zwieżąt" autorstwa Stephena Kinga. :)
Ocena: 8/10

~ Ommy




14 komentarzy :

  1. Kurde przez Ciebie nie bede mogła spac xD świetna rezencja, ale raczej nie sięgnę po ta ksiazke :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hah dzięki :D no cóż, jak ktoś nie lubi hororów to nie namawiam, nic na siłe ;)

      Usuń
  2. Zawsze chciałam ją przeczytać, i dzięki Tobie zrobię to jak najszybciej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się strasznie i na pewno przeczytam, lecz zastanawiam się jak to wpłynie na moją psychikę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna i bardzo zachęcająca recenzja, ale nie wiem czy odwaze się przeczytać tę książkę, bo należę raczej do tej grupy ludzi, którzy po jednym horrorze nie śpią w nocy przez kilka miesięcy; p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hah dzięki :) ja w sumie też należe do tej grupy, ale nigdy nie mogę się powstrzymać przed sięgnięciem po jakiś horror ;D

      Usuń
  5. Muszę przeczytać '' Cmętarz Zwieżąt'', a ta recenzja mnie jeszcze bardziej w tym utwierdziła :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam ją przeczytać na wakacjach, ale zdecydowałam brnąć w serii Dana Browna o Robercie Langdonie. Książka została świetnie opisana i teraz mam jeszcze większą chęć do sięgnięcia po "cmentarz zwieżąt" :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Stephena Kinga.Ta książka jeszcze przede mną,ale napewno ją przeczytam.Świetny blog i szablon,obserwuję. :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka