środa, 4 listopada 2015

Delirium - Lauren Oliver


Polski tytułDelirium
Tytuł oryginalnyDelirium
Autor: Lauren Oliver
Cykl: Delirium
Tom: I
Gatunek: romans, science-fiction
Wydawnictwo: Otwarte (Moon Drive)
Liczba stron: 360
Rok wydania: 2012


Lena żyje w świecie, w którym miłość jest zabroniona i nielegalna. Dosłownie. Każdy człowiek po ukończeniu osiemnastego roku życia zostaje poddany zabiegowi, dzięki któremu nie "zachoruje" na miłość. Dziewczynie zostało już tylko dziewięćdziesiąt pięć dni do osiągnięcia pełnoletności. Im bliżej jej urodzin, tym nasza bohaterka czuje się bezpieczniej. Lena boi się choroby, co jest wynikiem propagandy, jaką obywatelom jej kraju narzuca państwo. No i jest jeszcze jedno: gdy dziewczyna była mała, jej matka popełniła samobójstwo. Zabiła się z powodu choroby - miłości.  Na szczęście zostały jej już tylko trzy miesiące... Wytrwała ponad siedemnaście lat, więc może poczekać jeszcze tyle. Trzy miesiące to krótko, prawda? Tak, ale wystarczająco. Dziewięćdziesiąt pięć dni wystarczy, żeby się zakochać...

" Miłość – najbardziej zdradliwa choroba na świecie: zabija cię zarówno wtedy, gdy cię spotka, jak i wtedy, kiedy cię omija. "

Gdy Lena spotyka Alexa wszystko się zmienia. Bohaterka zaczyna inaczej patrzeć na świat, system rządzący krajem i lek na chorobą. Dzień urodzin dziewczyny przestaje być dla niej tak bardzo wyczekiwaną datą.



Znacie to uczucie, gdy po przeczytaniu książki wiecie, iż Wam się podobała, a jednocześnie czujecie, że do końca Was nie przekonała, że zabrakło jej tego czegoś?  Ja tak właśnie miałam po przeczytaniu "Delirium". Bo czy potrafilibyście uwierzyć w to, że ludzkość dobrowolnie zrezygnowała z uczucia, jakim jest miłość? Przecież w dzisiejszym  świecie miłość jest wręcz celebrowana. Świadczą o tym te wszystkie komedie romantyczne i to, że 99% piosenek jest właśnie o miłości. Ba! W religii katolickiej mówi się nawet, że Bóg jest miłością! I co? Tak nagle większa część społeczeństwa i rząd stwierdziliby, że nie chcą miłości i jest ona bardzo niebezpieczna? Jak dla mnie to bardzo mało prawdopodobna wizja przyszłości... Zapraszam do dyskusji :)

Powieść pt. "Delirium" autorstwa pani Oliver bardzo zgłębia tematykę miłości, połowę książki zajmują przemyślenia głównej bohaterki na temat istoty tego uczucia. I nie myślcie sobie: to wszystko jest moim zdaniem bardzo mądre i niepozbawione sensu, jednak potrafi być trochę męczące. 
Mimo wszystkich wad i usterek zachęcam do zapoznania się z tą powieścią. Warto :)

Ocena: 6/10
~Ommy

17 komentarzy :

  1. Zgadzam się z Tobą normalnie w 100%. Książka w miarę mi się podobała, ale nie sięgnę raczej po kolejne części ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tę książkę już od ponad roku i jak dotąd nie czytałam drugiej cześci, chociaż nie wykluczam, że może kiedyś...

      Usuń
  2. Mam tę książkę i już na półce , więc niedługo po nią sięgnę, ale przyznaję, ze mnie trochę zmartwilas tą recenzją ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko nie nastawiaj się negatywnie do tej książki, bo może akurat Tobie się spodoba ;) Każdy ma inny gust ;D

      Usuń
  3. Macie boskie rezencje, przez was mam taka dlugo liste ksiazek, ktore musze przeczytac :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O tej serii dużo słyszałam - opinie są w sumie podzielone. Mimo pozytywnych recenzji, na razie mam dość takich książek - moze kiedyś spróbują zmierzyć się z tą serią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS trochę się tu u Was zmieniło, bardzo pozytywnie :) Ta czcionka przy gadżetach genialna, kiedyś takiej szukałam :)

      Usuń
    2. Bardzooo dziękujemy <3 staramy się jak najlepiej ;)

      Usuń
  5. Wizja cywilizacji bez miłości niesamowicie mnie zaiteresowała :D Dzięki Twojej recenzji na pewno po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :> Im więcej przeczytanych książek tym lepiej! :D

      Usuń
  6. Jestem tego samego zdania co ty! Po przeczytaniu czułam niedosyt... Ale recenzja genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem tego samego zdania co ty! Po przeczytaniu czułam niedosyt... Ale recenzja genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie skończyłam czytać i nie mogę uwierzyć , że to już koniec pierwszej części :o ;p Nie mogę się doczekać aż przyjdą mi kolejne, a to dopiero w piątek, więc nie wiem jak wytrzymam xd Jestem strasznie ciekawa co będzie dalej :3
    Z pierwszej części zaznaczylam sobie 13 cytatów i zastanawiam się ile zaznaczę w następnych :D ja oceniam tę książkę na 9/10 <33

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Tobie się spodobała ^^

      Usuń
  9. Przeczytałam już dwie części i już nie mogę się doczekać 3 :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka