środa, 11 listopada 2015

"Scenariusz mordercy" - James Patterson




Tytuł : "Scenariusz mordercy"
Autor : James Patterson
Wydawnictwo : HarperCollins
Gatunek : thriller/sensacja/kryminał
Rok wydania : 2015
Liczba stron : 368




Cześć wszystkim! Dziś czeka nas spotkanie z kryminałem w prawdziwie amerykańskim stylu. Powieść została napisana przez Jamesa Pattersona we współpracy z Marshallem Karpem i nosi tytuł "Scenariusz mordercy". 
W Nowym Jorku z inicjatywy burmistrza powstaje nowa jednostka policji - RED.  Ich zadanie polega na ochronie i rozwiązywaniu spraw ludzi z pierwszym stron gazet.

Głównym bohaterem jest detektyw Zach Jordan, któremu przydzielona zostaje nowa partnerka, Kylie McDonald. Mimo, że dopiero zaczęli współpracować, muszą stawić czoła zagadce  tajemniczych zgonów celebrytów. 
Pracę bardzo utrudnia im festiwal filmowy, na który zjechali się wszyscy aktorzy, reżyserzy i producenci filmowi. Gwiazdom towarzyszą oczywiście tłumy wiernych fanów oraz dziennikarze, czekający tylko na sensację, nadającą się na okładkę magazynu.

Źródło zdjęcia

Zach i Kylie odkrywają, że śmierci gwiazd nie są zwykłym przypadkiem i starają się przewidzieć następny ruch mordercy. Kameleon jest przebiegły i zdeterminowany, aby doprowadzić swój plan do końca. Kiedyś miał mnóstwo pomysłów na filmy, jednak każdy z nich został odrzucony. W ramach zemsty stworzył idealny scenariusz - scenariusz mordercy. Odgrywa on mordercze sceny, które sam napisał, a kamerę ma w głowie. Kameleon jest jednocześnie aktorem, reżyserem, scenarzystą i charakteryzatorem. Zdaje się być przygotowany na każdą ewentualność.
Detektywi rozpoczynają pościg za bezwzględnym mordercą i za wszelką cenę chcą powstrzymać go przed następnym uderzeniem. 
"Scenariusz mordercy" jest kryminałem, trzymającym w napięciu od pierwszej strony. Nie można przewidzieć następnych wydarzeń. Akcja jest niesamowita, a szczegóły każdego zabójstwa dopracowane. Książkę polecam każdemu fanowi kryminałów i thrillerów.

Ocena : 7,5/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperCollins Polska.

-Zapałka

18 komentarzy :

  1. Boska recenzja! Książka naprawdę zapowiada się świetnie i na pewno w najbliższym czasie się za nią zabiorę ;);;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jestem pewna, że polubisz te klimaty :D

      Usuń
  2. Ta recenzja brzmi bardzo zachęcająco, książka wydaje się bardzo ciekawa, teraz się zastanawiam czy nie dodać jej na listę :D ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Gratuluję współpracy z wydawnictwem i przede wszystkim bardzo dobrej recenzji ^^
    Uwielbiam tego autora, a ta książka zapowiada się naprawdę nieźle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo <3
      Nie zawiedziesz się :D

      Usuń
  4. Tak, to zdecydowanie rodzaj książek, które lubię i są w moim guście :D. Świetna recenzja i ocena książki sprawiają, że na pewno po nią sięgnę. Przedstawiłaś tą książkę w taki sposób, że jestem ciekawa jej dalszego rozwoju akcji i losów bohaterów, za co ci ogromnie dziękuję. Mam nadzieję, że spędzę z nią długie zimowe wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja bardzo dziękuję :*
      Też mam taką nadzieję, na pewno się w niej zakochasz, tak jak ja :D

      Usuń
  5. Ja nie jestem wielką fanką kryminałów, ale twoja recenzja jest tak ciekawa, że nawet gdyby była to najnudniejsza książka na świecie to i tak pewnie zyskałaby moje zainteresowanie. Zapowiada się super, wydaje mi się, że autor miał naprawdę fajny pomysł i że warto tę książkę przeczytać. Nawet gdy nie jest się fanem takiej tematyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję :*
      Też tak uważam, autor miał naprawdę genialny pomysł.
      Warto spróbować, kto wie może ta książka sprawi, że pokochasz kryminały :D

      Usuń
  6. Mimo tego, iż rzadko uciekam do świata kryminałów, ta recenzja spowodowala, że moja lista ulubionych książek wzbogaciła się o kryminał. Zakochałam się w tej książce! Gdyby nie ta recenzja nie poznalambym mojej nowej miłości!
    Dziękuję ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och to ja dziękuję ;* Bardzo się cieszę :D

      Usuń
  7. Super recenzja �� napewno przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie słyszałam i tej książce i w zasadzie teraz żałuję, bo lubię takie klimaty i ta książka może być naprawdę dobra.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś wspominałam, że rzadko sięgam po thrillery/kryminały, ale po mału się do nich przełamuję. No nic - będzie co czytać na starość :D Choć ciekawi mnie ten "amerykański styl" - wydaje mi się, ze chyba nie miałam jeszcze z niczym takim do czynienia w książkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest taki "typowy" kryminał, więc naprawdę warto spróbować :D haha

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka