poniedziałek, 14 grudnia 2015

"Bezlitosne ostrze pamięci" - Laurie Halse Anderson





Tytuł : "Bezlitosne ostrze pamięci"
Autor : Laurie Halse Anderson 
Gatunek : literatura młodzieżowa 
Wydawnictwo : Lucky
Liczba stron : 336
Rok wydania : 2015


Witajcie kochani! Słyszeliście kiedyś o zespole stresu pourazowego? Zgaduję, że tak, ale czy wiecie jak w praktyce zachowuje się osoba, która na niego cierpi? Nastoletnia Hayley Rose wie i to bardzo dobrze. Codziennie ogląda, jak członek jej niewielkiej rodziny, cierpi. Dziewczyna musi stawić czoła problemom, o których jej rówieśnicy nawet nie śnili... Razem z ojcem, weteranem wojennym, spędziła kilka lat jeżdżąc po całym kraju, starając się uciec przed wspomnieniami. Do mężczyzny dotarło, że jego córka musi kontynuować naukę, aby mogła sobie poradzić, gdy jego zabraknie. Wbrew protestom Hayley, wracają do starego domu, gdzie nastolatka może skończyć szkołę. 

Dziewczyna jest bardzo inteligenta, ale nie zależy jej na ocenach. Mówi, że jest "odmieńcem", a innych uczniów uważa za "zombie". Ma to szczęście, że nie jest zdana sama na siebie. Może liczyć na swoją przyjaciółkę Gracie, i chłopaka Finna, który jest przecudowny i zawsze jest przy Hayley, kiedy najbardziej go potrzebuje.

Były kapitan amerykańskiej armii nie potrafi panować nad swoimi emocjami. Męczą go nocne koszmary, nie może znaleźć stałej pracy. Popada w nałogi, które niszczą go jeszcze bardziej. Hayley próbuje ratować ojca przed nim samym. 

Źródło zdjęcia
Laurie Halse Anderson jest mistrzynią w tworzeniu nastoletnich postaci. Robi to genialnie! Nie spodziewałam się, że "Bezlitosne ostrze pamięci" polubię tak bardzo. Książka jest zabawna, a do tego bardzo poruszająca. Od zawsze wolałam fantastykę, science-fiction i wszystko co wymyślone, a tu proszę, co za niespodzianka :D Wiem, że to raczej niemożliwe, ale mam nadzieję, że powstanie drugi tom, gdyż jestem bardzo ciekawa dalszych losów Hayley (szczególnie jeśli chodzi o wątek miłosny). Fabuła jest wciągająca, język świetny. Może się wydawać, że nic dodać nic ująć, jednak zabrakło mi takiego "woooow" (wiecie co mam na myśli). Mimo wszystko jestem pewna, że sięgnę po inne dzieła tej autorki.

Ocena : 8/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu Lucky.
Wydawnictwo Lucky
-Zapałka


12 komentarzy :

  1. Świetna recenzja, z resztą tak jak i zdjęcie (mam nadzieję,że zobaczymy je też na instagramie :D) Książka mnie tak zainteresowała,że już dodaję ją na listę :3

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja czasem lubię poczytać coś, co nie jest science-fiction, więc chętnie się za to zabiorę ;)

    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, jeden gatunek po jakimś czasie się nudzi, trzeba urozmaicać :D

      Usuń
  3. Uwielbiam taką tematykę :D Nie czytałam żadnej książki tej autorki, ale muszę spróbować. Świetna recenzja i czekam na kolejne <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Jeśli lubisz taką tematykę, to na pewno ją pokochasz :*

      Usuń
  4. Twoja recenzja jest drugą, która miałam okazję przeczytać i równie pozytywną. Chyba muszę wrońcu sięgnąć po tę powieść, bo zapowiada się naprawdę ciekawie :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto ;) Ja też, jak narazie spotkałam się tylko z pozytywnymi opiniami :D
      Buziaki :*

      Usuń
  5. Rzadko zdarza mi się sięgać po takie książki, a szkoda, bo widzę, jaka fajna książka przeszła mi dosłownie koło nosa. Mam tylko wątpliwość co do głównej bohaterki - odmieńce są ok, ale jeżeli miałaby narzekać przez całą książkę na "zombie", to sama nie wiem. Niemniej, jak najabrdziej rozejrzę się za tą pozycją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wbrew pozorom polubiłam główną bohaterkę ;)
      W wolnym czasie, warto po nią sięgnąć <3

      Usuń
  6. Znalazłam Wasz blog na instagramie i gdy zobaczyłam to zdjęcie,od razu wiedziałam , że muszę tu zajrzeć i wiem,że było warto , bo to już druga dobra,zachęcająca recenzja :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy <3 Mamy nadzieję, że Cię nie zawiedziemy :D

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka