sobota, 13 lutego 2016

"Ekspozycja" - Remigiusz Mróz



Tytuł: "Ekspozycja"
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Filia
Cykl: Trylogia z komisarzem Forstem
Liczba stron: 480
Rok wydania: 2015


Przeczytałam już "Kasację" i "Zaginięcie", dlatego myślałam, że wiem czego spodziewać się w "Ekspozycji". Nie mogłam pomylić się bardziej. Jestem pewna, że wiele opinii będzie zgodnych z moją, mianowicie nie jest to typowy kryminał. Powieść przygodowa, historyczna? Wydaję mi się, że w "Ekspozycji" znajdziemy z każdego  po trochu. Prawdziwa akcja rozkręca się już od pierwszych stron i ani na chwilę nie zwalnia. Ilość zdarzeń, zwroty akcji, problemy bohaterów... tego było tak dużo, że powieść trzymała mnie i nie chciała puścić! Autor poskładał to wszystko w jedną spójną całość, dlatego czyta się bardzo przyjemnie.
Chociaż muszę przyznać, że niektóre fragmenty musiałam czytać drugi raz. Jednak, aby powstała tak wielowątkowa historia, nie ma szans na napisanie tego w bardziej zrozumiały sposób. Bardzo spodobało mi się nawiązanie do religii. Uwielbiam też głównego bohatera, komisarza Wiktora Forsta i jego przesiąknięte sarkazmem poczucie humoru. Bardzo chciałabym zobaczyć jego spotkanie z Joanną Chyłką z "Kasacji" :D.
"-Ktoś go rozpoznał?- zapytała z uśmiechem Szrebska.                                                                        -Jeśli liczba lajków pod odpowiedzią świadczy o jej prawdziwości, to jest to nie kto inny jak Nergal ćwiczący przed  następnym koncertem." 
Historia rozpoczyna się w samych Tatrach, gdzie na krzyżu stojącym na szycie Giewontu, znalezione zostają zwłoki nagiego mężczyzny. Na miejscu zbrodni pojawia się nie tylko komisarz Forst wraz z grupą dochodzeniową, ale kręci się tam też mnóstwo gapiów i dziennikarzy przyciągniętych przez chęć zdobycia materiałów na sensację. Na ich czele staje niezwykle zdeterminowana Olga Szrebska. Sprawy zaczynają się komplikować, więc policjant postanawia skorzystać z obecności kobiety i zacząć z nią współpracę. Za zagadką kryje się historia, która może zaszkodzić wysoko postawionym osobiśtością. Życie Forsta i Olgi zamienia się w bezustanny wyścig i walkę o bezpieczeństwo oraz oczyszczenie swojego imienia. Jak tego dokonać bez pomocy i przywilejów stróżów prawa? Przekonajcie się sami.

Źródło zdjęcia
Ostatnia strona, a dokładniej ostanie dwa zdania, złamały mi serce. Byłam w ogromnym szoku i po skończonej lekturze przez dobrą chwilę siedziałam oszołomiona, dlatego mam nadzieję, że jak najszybciej wpadnie w moje ręce "Przewieszenie" - kontynuacja niepowtarzalnej "Ekspozycji".


Ocena: 8/10

-Zapałka

8 komentarzy :

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka