poniedziałek, 8 lutego 2016

"Obca" - Diana Gabaldon


Tytuł : "Obca"
Autor : Diana Gabaldon
Cykl : Obca 
Wydawnictwo : Świat Książki
Gatunek : literatura obyczajowa, romans 
Liczba stron : 710
Rok wydania : 2010



Witajcie kochani! Zastanawialiście się kiedyś nad podróżami w czasie? Są one częstym motywem w książkach i filmach, więc zgaduję, że tak. Takiej historii, jednak na pewno nie słyszeliście.... Jest rok 1945, II woja światowa właśnie się skończyła, a ludzie próbują wrócić do normalnego życia. Główna bohaterka, Clarie Randall razem z mężem Frankiem, spędza urlop w Szkocji. Są to ich pierwsze wspólne wakacje od kilku lat. Marzą o odpoczynku i powiększeniu swojej rodziny. Pan Randall, zapalony historyk, wykorzystuje okazję, aby dowiedzieć się więcej o swoim przodku, który kiedyś tam mieszkał. Namawia żonę, aby wcześnie rano udała się z nim na pewne wzgórze, by obejrzeć codzienny rytuał tamtejszych kobiet. Tańczące postacie, śpiewające w dziwnym języku wokół, wydaje się, przypadkowo ustawionego kręgu z głazów... To nie jej świat, mimo to robi wszystko, aby uszczęśliwić męża.
I sądzę, że szacunek dopuszcza tajemnice, ale nie kłamstwa.

Clarie przygląda się i zauważa nietypową roślinę, którą pragnie zerwać do swojej kolekcji. Zbliża się do kręgu i przypadkowo dotyka jednego z kamieni. Nagle jej świat zaczyna wirować. Kobieta przenosi się w przeszłość, do XVIII wieku, ale miejsce jej pobytu nie zmienia się. Clarie na początku nie jest świadoma tego, co się własnie stało. Gdy widzi dziwnie przebrane postacie, stwierdza, że jakimś niefortunnym trafem, musiała znaleźć się na planie filmu historycznego. To nie film, tylko jej nowe życie, nowy świat, nowy mężczyzna...

Wiedziałam, że mnie kocha, było to dla mnie równie oczywiste jak to, że żyję. Tam bowiem, gdzie jest miłość, słowa są niepotrzebne. Miłość jest wszystkim. Jest nieśmiertelna. I wystarcza za wszystko inne.


Powieść jest po prostu wspaniała! Autorka odniosła ogromny sukces, ale kiedy pisze się tak, jak Diana Gabaldon, to nie powinno być zaskoczeniem. "Obca" to wspaniałe połączenie powieści historycznej, fantastyki i romansu. Akcja przez cały czas się rozwija, dochodzą nowe wątki, ale nie dzieje się to za szybko. Czytelnik ma czas, aby wszystko ogarnąć. Uwielbiam główną bohaterkę (i bohatera, ale każda przedstawicielka płci żeńskiej podzieli moje zdanie :D), co nie zdarza się zawsze. Książka jest dość obszerna, ale czyta się ją bardzo szybko. Jestem pewna, że pokochacie ją, tak jak ja. Serdecznie polecam! 

Ocena : 9/10

-Zapałka 

10 komentarzy :

  1. Tyle już o niej słyszałam :D Trochę przeraża mnie właśnie długość, a kolejne tomy są jeszcze grubsze, ale skoro mówisz, że warto to podejmę wyzwanie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz żałować, że jest takie "krótkie" :D

      Usuń
  2. Ja jestem przed trzecim tomem i jakoś nie mogę się zmotywować by sięgnąć. Pierwszy tom jest świetny, drugi według mnie troszeczkę gorszy, za to trzeci zapowiada się niesamowicie :D
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy jakie będą moje wrażenia po drugim tomie :D

      Usuń
  3. Tak jak Julia G. słyszałam już baaaardzo dużo o tej książce i z przyjemnością po nią sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się doczekać twoich wrażeń <3

      Usuń
  4. Lubie obszerne powieści ale póki co sobie niestety muszę odpuścić, ponieważ mój stosik książek niedługo mnie przerośnie jak będę dokładać co chwile nową pozycję. Pozdrawiam
    zatracona-w-wyobrazni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, znam ten ból :/ Ale jeśli tylko się pomniejszy, dodaj do niego "Obcą" <3 :D

      Usuń
  5. Właśnie czytam! I to jest dobre! :D Ale nie spodziewałam się, że to będzie w tak dużej części romans :o Nie żeby mi to przeszkadzało, ale nie spodziewałam się :D
    Hej i czy mi się wydaje, czy Obca za granicą miała swoją premierę w latach 90? Nie pamiętam, czy to ta książka, czy coś mi się pomyliło :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem na którym momencie jesteś, ale im dalej, tym bardziej "Obca" przypomina romans :D Nietypowy, ale jednak. Tak, masz racje! Długo czekaliśmy na tłumaczenie :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka