sobota, 2 kwietnia 2016

"Zdążę cię zabić" - James Patterson




Tytuł: "Zdążę cię zabić"
Autor: James Patterson & Marshall Karp
Wydawnictwo: HarperCollins Polska
Liczba stron: 352
Rok wydania: 2016




Witajcie! Dziś czeka nas spotkanie z kryminałem w prawdziwym amerykańskim stylu. "Zdążę cię zabić" to drugi tom cyklu o nowej jednostce policji - RED, powstałej w Nowym Jorku z inicjatywy burmistrza. Ich zadanie polega na rozwiązywaniu spraw związanych z celebrytami.

Zach Jordan i Kylie McDonald zostają wezwani do Central Parku, gdzie na karuzeli odnajdują ciało brutalnie zamordowanej kobiety. Ubrana w ochronny kombinezon, ze zmasakrowaną szczęką, nie jest pierwszą ofiarą grasującego mordercy, który ze względu na wybierane ofiary, zyskuje przydomek Czyściciel. Nie zabija niewinnych, ale ludzi, którym udało uniknąć się sprawiedliwości. Nie do niego należy wydawanie wyroków, ale "oczyszczając" miasto zyskuje wielu zwolenników, a nawet fanów. Detektywi muszą odkryć tożsamość mordercy, zanim życie straci kolejna osoba. W grę wchodzi również walka o fotel burmistrza, a do wyborów pozostaje tylko tydzień. Do tej pory sprawą zajmowało się dwóch policjantów, Donovan i Boyle, ale nie zdobyli żadnych poszlak, które mogłyby przybliżyć ich do rozwiązania zagadki. Kiedy ofiarą zostaję kobieta prowadząca kampanie wyborczą pani Sykes, do akcji wkraczają Zach i Kylie i przejmując dowodzenie. Do czego posuną się, aby złapać Czyściciela? Czy nie przytłoczą ich sprawy osobiste? Czy siedem dni, to wystarczająco na pochwycenie inteligentnego i przebiegłego zabójcy? Przekonajcie się sami! 


Uważam, że Patterson to jeden z najlepszych amerykańskich pisarzy zajmujących się tematyką kryminalną.  Nie znam autora, który napięcie budowałby lepiej niż on. "Zdążę cię zabić" nie da ci wytchnąć. Intryga goni intrygę, oprócz tego zaskoczą cię niesamowite zwroty akcji. Książkę polecam nie tylko fanom tego gatunku, ale również tym, którzy nigdy się do niego nie przekonali. Jestem pewna, że James Patterson jest w stanie to zmienić!

Ocena: 8/10 

Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu HarperCollins Polska.
-Zapałka

8 komentarzy :

  1. Nie przepadam za kryminałem, więc skoro według Ciebie to jest książka dobra dla takich osób jak ja, to muszę po nią sięgnąć :D
    Pozdrawiam,
    Jessie
    http://lifting-pages.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio mam chrapkę na kryminały, więc czemu nie :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę, książka mnie zaintrygowala i do tego ta cudowna okładka, myślę ze kiedyś przeczytam.
    Pozdrawiam
    ksiazkowy-nieogarek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam jeszcze styczności z twórczością autora, ale po takiej recenzji żal nie skusić się choć na jedną jego pozycję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj zgadzam się, Patterson pisze świetne książki. Choć trafiłam też na takie sobie. Strasznie chciałabym przeczytać także tę pozycję, choć wolałabym najpierw sięgnąć po tom pierwszy ;), niestety póki co nie ma ich w mojej bibliotece.
    Ostatnio z tego gatunku czytałam "Milczącą dziewczynę" Tess Gerritsen i ku mojemu zaskoczeniu była naprawdę świetna. Polecam :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Biblioteczka Dagmary

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto przeczytać najpierw pierwszy tom, ale nie jest to konieczne ;) Mam nadzieję, że będę miała okazję, aby zapoznać się z innymi książkami autorstwa Pattersona. Pozdrawiam serdecznie :D

      Usuń
  6. Z chęcią siegne po dobry kryminał.
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znany autor, dobry kryminał, ale nadal nie zasięgłam po żadną jego książkę, chociaż ta mnie ciekawi po samym tytule :)
    Pozdrawiam
    http://biblioteczka-na-poddaszu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka