sobota, 14 maja 2016

30 książek, które chcę przeczytać

Cześć! Dzisiaj mam dla Was coś luźniejszego. Nazwałabym to nawet "post zapychacz" :D Chciałbym podzielić się listą książek, które nie tylko bardzo pragnę przeczytać, ale po prostu muszę. Niektórych pozycji nie ma jeszcze w Polsce, a niektóre w ogóle nie miały premiery. Zdecydowana większość jest już jednak na rynku długi czas i aż wstyd się przyznać, że mam zamiar dopiero po nie sięgnąć. Oto moje must read...

  1. "The Song Rising" - Samantha Shannon
  2.  "Six of Crows" - Leigh Bardugo
  3. "Bractwo Pierścienia" - J.R.R. Tolkien
  4. "Cień wiatru" - Carlos Ruiz Zafon
  5. "Bez słów" - Mia Sheridan 
  6. "Cinder" -Marissa Meyer
  7. "Ember in the Ashes. Imperium Ognia" - Sabaa Tahir
  8. "Dziwne losy Jane Eyre" - Charlotte Bronte
  9. "Gildia magów" - Trudi Cavanan 
  10. "Hyperion" - Dan Simmons
  11. "Serafina" - Rachel Hartman 
  12. "Rewizja" - Remigiusz Mróz
  13. "Przewieszenie" - Remigiusz Mróz
  14. "Kamień i sól" - Victoria Scott
  15. "Krwawa kampania" - Brian McClellan
  16. "Fałszywy książę" - Jennifer A. Nielsen 
  17. "Niepokój" - Maggie Stiefvater
  18. "Promyczek" - Kim Holden
  19. "Przedrzeźniacz" - Walter Tevis
  20. "Sześć serc" - L.H. Cosway
  21. "Tancerze Burzy" - Jay Kristoff
  22. "Ugly Love" - Colleen Hover
  23. "Zanim się pojawiłeś" - Jojo Moyes 
  24. "Wichry zimy" - George Martin (Jeśli kiedykowiek ktoś zobaczy je na oczy.)
  25. "Złodziejka książek" - Markus Zusak
  26. "Posłaniec" - Markus Zusak
  27. "Pojedynek" - Marie Rutkoski 
  28. "Niezrównani" - Alyson Noel 
  29. "Stół króla Salomona" - Luis Montero Manglano 
  30. "Więzień labiryntu" - James Dashner 

Książki, które wymieniłam to oczywiście nie wszystkie, jakie są na mojej liście do przeczytania; te mam zamiar wziąć na pierwszy ogień. (Tak, świetnie sobie wszystko zaplanowałam, ale los ma dziwne poczucie humoru i tak coś sknocę lub coś/ktoś stanie mi na drodze). Mam również skrytą nadzieję, że namówię Nutellę oraz Ommy do zrobienia podobnych postów. Jakie książki Wy chcecie przeczytać w najbliżej przyszłości? Są jakieś pozycje, które pokrywają się z moimi? 


Życzę zaczytanego dnia! :)

-Zapałka

25 komentarzy :

  1. Również mam w planach przeczytać kilka tych książe co opisałaś :)

    Co powiesz na wspólną obserwacje ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. :) większość książek przeczytałam najbardziej polecam ci chyba Bez słów :) i Sześć serc :) mam nadzieję że ci się spodobają.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Jane Eyre <3 Cudooo! Jestem pewna, że się zakochasz!!
    Film oglądałaś? Bo ja od niego zaczęłam moją miłość do tej książki! Kocham, uwielbiam!

    Na Wichry Zimy też czekam... i czekam, i czekam... hahaha :D

    Zanim się pojawiłeś też jest w moich planach! Aż szok, że wcześniej się za tę książkę nie wzięłam, i że dopiero zwiastun filmu mnie do tego zachęcił! Ale zdecydowanie - najpierw książka, później film! Jestem tak bardzo ciekawa (wyczuwam łzy, pełno łez)!

    Cóż to jeszcze Ci polecić... (tak jakby te 30 książek było dla Ciebie za małym wyzwaniem)... Widzę Cinder, więc przypuszczam że lubisz baśniowe klimaty. W takim razie przeczytaj Akademię Dobra i Zła. Ja dziś przeczytałam ostatni tom trylogii i... kocham, kocham, kocham <3 Warto! Chociażby dla głównej bohaterki, która przypomina nieco Mefistofelesa z Fausta... tyle że na odwrót :D
    Oprócz tego - poznaj Annę Łacinę!! KONIECZNIE!!!
    No i polecam jeszcze ksiażki Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk (coś historycznego... ale tak mądrego i pięknego) albo Ostatnią Spowiedź Niny Reichter (YA w najczystszej postaci - emocji po kolana)!
    Lubisz Ewę Nowak? Czytałaś coś jej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochanaaaa!!! Skaczę z radości <3 <3 <3
      Już Cię na BookToura zapisałam!
      Tu masz zbliżony termin, kiedy książka do Ciebie trafi:
      http://wymarzona-ksiazka.blogspot.com/p/book-tour-z-niebem-nad-pustynia.html

      Tak bardzo, bardzo Ci dziękuję!
      Mam nadzieję, że Ci się spodoba! <3

      Usuń
    2. To może i nie oglądaj na razie... aczkolwiek dzięki ekranizacji przebrniesz z większą chęcią przez pierwsze rozdziały Jane Eyre, które niekoniecznie porywają... :/ Ale później jest tylko lepiej! Możesz mi wierzyć na słowo!

      Ale wiesz co! Gdy w mojej wyobraźni widziałam Michaela Fassbendera w roli Rochestera... kocham <3 Chociażby z tego powodu warto było obejrzeć w pierwszej kolejności film :xx

      Nooo... obsada genialna! Coś czuję, że będzie to książka i film mojego życia <3 Albo że przynajmniej nie będę zawiedziona, bo nie ukrywam - mam duże oczekiwania ;)

      Akademia... jest super! Jak byś chciała to mogę nawet Ci podesłać książkę, jakbyś w bibliotece nie znalazła :D Tak na spróbowanie - bo różnie bywa :D

      Nowak pisze mądre opowieści. Życiowe. Różnią się od książek Łaciny (którą UWIELBIAM!), ale również sa naprawdę warte uwagi :D

      <3 <3 <3
      (jaram się Book Tourem - taka cudowna książka trafi do Ciebie!)

      Usuń
    3. Ach nie, nie oglądałam :'C Jeszcze!

      Marta, ja nie wiem czy my się tych "Wichrów zimy" doczekamy... Dobrze, że mamy serial! :D

      Hahahhaa, ja też zainteresowałam się "Zanim się pojawiłeś" dopiero po obejrzeniu zwiastuna filmu. Książkę już zamówiłam, powinnam mieć ją jutro w swoich łapkach :D A co do filmu, to ta obsada! Emilia Clark i Sam Claflin! <3 Ja też wyczuwam morze łez.

      Tak, to prawda, uwielbiam baśniowe klimaty, przejrzałaś mnie :D Akademia Dobra i Zła to zdecydowanie coś dla mnie - już jest na mojej liście! Obiecuję, że zapoznam się, że wszystkim co mi proponujesz <3 Spowiedź pani Reichter muszę koniecznie przeczytać! Ewy Nowak niestety jeszcze nic nie czytałam :/

      Hahahahahaha, ja też! Bardzo dziękuję za zapisanie mnie! :* Ty kochana nie masz za co dziękować, cała przyjemność po mojej stronie :D

      Całusy i uściski!!!

      Usuń
    4. Hahahahahahahaa, ok, zaufam Ci <3 Też mam duże oczekiwania i boję się, żeby nie były ZA duże, bo potem mogę się rozczarować... No, ale nic na to nie poradzę :D

      Super, dziękuję! Jak nie znajdę, to od razu do Ciebie napiszę :D Ale na razie powinnam przeczytać to co mam na swoich półeczkach, bo ech, tak trochę się nazbierało... Pewnie wiesz co ma na myśli xD

      W takim razie muszę spróbować zapoznać się z twórczością obu tych autorek :D

      Przez Ciebie ja też się jaram! :D Już nie mogę się doczekać <3

      Usuń
    5. Nasze komentarze trochę się pomieszały... :D

      Usuń
    6. Właśnie też zauważyłam, że coś się chronologia pozmieniała :D

      Przeczytam książkę, obejrzymy film... i porównamy nasze wrażenia :D Oby były pozytywne (bo ta historia ma potencjał - choć i tak wiem, jak się zakończy... ach te zwiastuny xD)

      Oj, wiem, wiem... Człowiek by chciał tyle przeczytać, ale to wcale takie łatwe to nie jest :( Ale wierz mi, że Akademię czyta się szybko i przyjemnie ;)

      Koniecznie!! A teraz będziesz miała szansę!!! Book Tour! Book Tour!! :D Cudowna sprawa! Myślę jeszcze, żeby posłać w świat najnowszą powieść Ewy Nowak, bo będę ją miała (no przecież - wiadomo!) ale to jeszcze się zobaczy ;)

      Usuń
  4. "Bez słów" i "Ugly Love" również mam w planach :) Co do książki pani Stiefvater - jej seria jest boska i niesamowita, więc życzę miłej lektury!
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Hahahaha komentarz do "Wichrów zimy". :D Chyba każdy z nas chciałby je w końcu zobaczyć. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ukochany Tolkien <3 Polecam wszystkie jego dzieła, które rozgrywają się w Śródziemiu. ;)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie przeczytałabym coś z tej listy.Na półce czeka ''Bractwo Pierścienia''.''Złodziejkę Książek'' bardzo chciałabym przeczytać i chyba będę musiała wreszcie ją zakupić. :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że nie dałas zdj okładek :/ Niektóre tytuły mniej wiecej kojarzę inne nie :/

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, nie pomyślałam o tym :/ Chociaż jakbym dodała okładki, zabrałoby to strasznie dużo miejsca :D

      Usuń
  9. Z tej listy czytałam tyko dwie książki, a pozosłe też mam zamiar przeczytać. Serdecznie polecam ci "Zlodziejke książek" :)
    Pozdrawiam :*
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. 8, 25 i 30 to książki, na które sama poluję. ;)

    Pozdrawiam,
    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Więzień Labiryntu KOCHAM <3
    Taaa, ciekawe kto to wszystko będzie dźwigał :D 30 książek. Pewnie ja.
    Widzimy się na Targach Paulinka ;)
    ksiazkowy-nieogarek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robert, musisz kupić tę taczkę! :D Poradzisz sobie...
      Do zobaczenia!

      Usuń
  12. Muszę przyznać, że o sporej części książek, o których piszesz nawet nie słyszałam ;> Ale jestem mocno do tyłu książkowymi nowościami.
    Życzę dużo czasu na czytanie :>

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna lista. Sporo z wymienionych przez Ciebie książek mam za sobą. Szczególnie polecam Ci "Dziwne losy Jane Eyre". Nie czytam zbyt wiele klasyki, ale ta książka zrobiła na mnie wielkie wrażenie.
    "Imperium ognia" oraz "Pojedynek" to naprawdę świetne młodzieżówki.
    "Promyczek" to moje Must Read na najbliższy czas - już nie mogę się doczekać lektury tej książki :D
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. "Złodziejkę książek" polecam! A parę innych tytułów znalazłoby się również na mojej liście do przeczytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cinder!!!!! Czytaj Sagę Księżycowa, ja UWIELBIAM!!!! ❤❤❤
    Jakoś w najbliższym czasie planuję przeczytać Serafinę i Fałszywego księcia ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka