niedziela, 8 maja 2016

Piąta fala - Rick Yancey


Tytuł: Piąta fala
Tytuł oryginalny: The 5th Wave
Autor: Rick Yancey
Ilość stron: 512
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania: 2013


Zanim pojawili się Oni, wiodłam żywot zwyczajnej amerykańskiej nastolatki. Oczywiście, miałam swoje problemy i obawy, które wtedy wydawały mi się czymś naprawdę wielkim. Teraz, po czterech falach zgotowanych ludzkości przez kosmicznych najeźdźców, wiem, że moje dawne życie było rajem. Tylko, że dawne czasy już nie wrócą. Nigdy.



Przybysze odebrali mi wszystko. Dom, rodzinę, poczucie bezpieczeństwa. A teraz czuję, że nawet nadzieja zaczyna mnie opuszczać. A co, jeśli jestem ostatnim człowiekiem na Ziemii? Co, jeśli poza mną nikt nie przeżył fal?

"Zanim Cię znalazłem, sądziłem, że jedynym sposobem na przetrwanie jest znalezienie czegoś, dla czego warto żyć. To nieprawda. Żeby przetrwać, trzeba znaleźć coś, dla czego warto umrzeć."

Zacznę od tego, że "Piąta fala" naprawdę bardzo mi się podobała. Jednak nie jest to książka pozbawiona wad.  "Piąta fala" to powieść z rodzaju tych postapolikaliptycznych, więc z powodu wszechogarniającego  poczucia beznadziei całej sytuacji, nie czyta się jej lekko i nie polecam jej osobom, które nie lubią tego typu książek. Ogólnie powieść ma w sobie "to coś", ale jest w niej taki jeden mały, ale strasznie irytujący schemat. Podpowiem, że jest to schemat miłosny i już się zamykam, żeby tu czegoś przypadkiem nie zaspoilerować.
Fabuła jest naprawdę baaardzo interesująca, chociaż moim zdaniem pan Rick Yancey mógł całą tą historię poprowadzić troszeczkę inaczej. Mimo to i tak było bardzo ciekawie.

Ocena: 8/10

~Ommy

10 komentarzy :

  1. Oglądałam ekranizacje tej książki, która bardzo mi się podobala. Samej książki nie czytałam, ale mam nadzieję, że niedługo to nadrobię
    Pozdrawiam!
    http://zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ksiązka jest idealna dla mnie :O


    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każda obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już o tej książce na innych blogach i jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Postapokaliptyczne klimaty to coś co lubię, więc myślę, że Piąta fala mi się spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam ekranizację, mam nadzieję, że książka jest dużo lepsza... Bo naprawdę mam spore oczekiwania. :)
    Pozdrawiam serdecznie! ^-^
    http://natalie-and-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzieś kiedyś słyszałam o tej książce i strasznie mnie ona zaciekawiła. Muszę koniecznie po nią sięgnąć
    Zapraszam do mnie. Odpowiadam na każdą obserwację :)
    http://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi Piąta Fala również się podobała. Dziś właśnie zacząłem czytać drugi tom i zapowiada się nieźle, ale czas wszystko pokaże. Po za tym widziałem, że jest już okładka trzeciego tomu i jest ona po prostu piękna. Nazywa się Ostatnia Gwiazda.
    Pozdrawiam
    ksiazkowy-nieogarek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam "Piątą falę" i może nie jest to najwspanialsza powieść jaką kiedykolwiek czytałam ale bardzo ją lubię ;) I zastanawiam się, czy obejrzeć jej ekranizację... Słyszałam, że film jest dość słaby :(

    Pozdrawiam
    Arancione z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka