piątek, 13 maja 2016

"Prince Rhaegar loved his Lady Lyanna and thousands died for it" - czyli szalona teoria na temat pochodzenia Jona Snowa

Czy znajdę tu fanów "Gry o tron"? Jestem pewna, że tak! Nieważne czy oglądacie serial, czy zdecydowaliście się na książkę, bez wątpienia obiła się Wam o uszy teoria na temat pochodzenia czarnowłosego bękarta. Jest jedną z najpopularniejszych i najczęściej komentowanych teorii. Dlaczego? Może dlatego, że wydaje się być prawdą. Jon Snow rozwiązaniem wszystkiego. Pieśń lodu i ognia; lód to Lyanna - dama z mroźnej Północy, a Rhaegar jest ogniem. Chciałabym poznać Wasze zdanie na ten temat, dlatego pozwolę sobie przytoczyć kilka cytatów, które sprawiły, że dla mnie R+L=J jest już faktem. Jestem co do tego tak przekona, że nawet gdyby pan Martin powiedział mi w twarz: "Nie, Jon nie jest synem Targaryena."; nie uwierzyłabym mu... Oczywiście wszystko wydaje się być trochę zbyt piękne i zbyt proste, jak na "Grę o tron". 

Autor przygotował dla swoich czytelników już wiele niespodzianek i tajemnic, dlatego spodziewać można się dosłownie wszystkiego. Oficjalna wersja brzmi: Jon Snow jest bękartem Eddarda Starka. Jednak chłopak podobny jest tylko do Aryi, a ta przypomina zmarłą siostrę lorda Winterfell. Do tego geny srebrnowłosych smoków są ponoć recesywne :D Ned nigdy, czy to w rozmowach, czy nawet w myślach, nie nazwał go swoim synem. Zawsze używał tylko określenia "moja krew". 
"Nigdy nie pytaj mnie o Jona - odpowiedział jej wtedy lodowatym głosem. - Niech ci wystarczy, że w jego żyłach płynie moja krew."
Wiemy, że podczas turnieju, książę, wieniec z niebieskich róż podarował właśnie Lyannie, a nie swojej żonie. Niedługo potem, młodzi uciekają razem (według teorii) lub jak byli przekonani Robert oraz Eddard; Lyanna zostaje porwana. Od Aerysa II Targaryena żądają wydania miejsca pobytu księcia. Prowadzi to do śmierci ojca Neda Rickarda i najstarszego brata Brandona. Król pragnie śmierci wszystkich, którym nie podoba się zachowanie Rhaegara i tak rozpoczyna się bunt, walka o mroźną damę z Północy. 
"(...) Rhaegar walczył z uzurpatorem na krwawych wodach Tridentu i zginął za kobietę, którą kochał."
Można spekulować, o którą kobietę chodzi, ale dlaczego Martin nie użył imienia? Czyżby coś nam sugerował? Te fragmenty są przekonywujące, owszem, ale to nie one sprawiły, że uwierzyłam w królewskie pochodzenie Jona. 
"Król – zakrakał kruk. Przeleciał przez samotnię i wylądował na barku Mormonta. – Król – powtórzył, moszcząc się dumnie.
- Lubi to słowo – zauważył z uśmiechem Jon.
- Łatwo je wymówić. I łatwo polubić.
- Król – powtórzył raz jeszcze ptak.
- Chyba chce, żebyś ty przywdział koronę, panie.
- W królestwie jest już trzech monarchów, a to o dwóch za dużo, jak na mój gust.
Mormont pogłaskał ptaka palcem pod dziobem, lecz ten ani na chwilę nie spuszczał spojrzenia z Jona Snow. Chłopak poczuł się z tego powodu dziwnie."
Czyżby nawet ptaszysko wiedziało więcej niż Jon Snow? :D Kochani, jeśli uważacie, że ta teoria to kompletna bzdura i tak warto włączyć najlepszą dostępną jakość i obejrzeć ten krótki filmik, bo jest on po prostu cudowny. 


Po więcej cytatów odsyłam na polską stronę Pieśni lodu i ognia - klik. Teraz bardzo chciałabym poznać Wasze zdanie na temat R+L=J. A może macie inne teorie, których jesteście zwolennikami?

-Zapałka

12 komentarzy :

  1. GENIALNY POST!
    Boziu... nigdy w sumie nie wzięłam tego pod uwagę. Tzn. byłam pewna, że Jon skrywa w sobie większą tajemnicę, a sam fakt, że Ned nawet w rozmowie z Robertem jakoś wiele nie zdradzał świadczył o tym, że coś jest na rzeczy!
    I w sumie to miałoby jakiś sens... Ned taki szlachetny, dobry. Gdyby to on zdradził przyznałby się żonie i wyznałby jej wszystko - ale jeżeli chodził o jego siostrę i o jej tajemnicę... oj to wtedy nie puści pary z ust!
    To ma sens Ci powiem!

    Jeżeli jesteś na bieżąco z GoT, jestem pewna że zwróciłaś uwagę na obecną zdolność Brada.. moim zdaniem będzie kluczowa pod względem wyjaśnienia tego wszystkiego!

    PS. Znasz jeszcze jakieś teorie? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Tak, jestem na bieżąco i zgadzam się z Tobą w stu procentach. Bran dawno wszedłby do wierzy, gdyby nie pewien irytujący mnie już staruszek. Siedzę spięta przed ekranem, czekam aż młody Stark zrobi kolejny krok, a tu nagle: "Czas wracać."! W takim tempie, nie wiem czy uda mu się kiedyś wejść do środka :D

      Znam jeszcze parę teorii, ale oprócz tej, tylko jedna wydaje mi się prawdopodobna. Nie wiem czy czytałaś "Rycerza Siedmiu Królestw", to dodatek do całej sagi. Opowiada o ser Ducanie Wysokim, który był najlepszym przyjacielem i Lordem Dowódcą Gwardii Królewskiej króla Aegona V Targaryena. Według teorii, ser Ducan i Stara Niania to rodzice Hodora, który odziedziczył swój wzrost właśnie po ojcu :D Może na to wskazywać jedna z wizji Brana:

      "Potem zjawiła się smukła jak włócznia dziewczyna o kasztanowych włosach, która wspięła się na palce, by pocałować młodego rycerza wysokiego jak Hodor."

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. No proszę proszę :D
      Aż chyba muszę wziąć się za te dodatki, bo jakoś je omijałam - ale to dlatego, że powiedziałam sobie, że zaraz po sesji biorę się od początku za Grę o tron a później planuję wyłapywać różnicę między serialem a książką! xD
      No nie uwierzysz, że mam znajomych, którzy uważają, że ja wiem, jak potoczy się serial, bo czytałam książki! No to czas im pokazać podstawowe różnice! Aczkolwiek boję się, czy na pewno podłam... bo jednak sześć sezonów po 10 odcinków i takie tomiska! No ale - zobaczymy! :D
      No ale pewnie skoro Ty czytałaś wszystkie tomy - to doskonale wiesz, o czym mówię! Różnice są kolosalne, ale podobno zakończenia mają być mimo wszystko bardzo zbliżone :D A zakończenie znają tylko twórcy i sam G.R.R. Martin!

      No, no, no! Dokładnie! Też tak mam! W ogóle na początku nie ogarnęłam, co to za nowi bohaterowie, jaka wieża, o co chodzi... a tu proszę! Przeszłość!
      Wgl. przy pierwszym odcisku - ależ aktor Brana podrósł :3

      Ściskam!! :D

      Usuń
    3. Warto przeczytać ten dodatek, serio jest świetny. Chociaż jeden minus ma - jest zdecydowanie za krótki! :D Różnice między serialem, a książką są diametralne, to prawda, ale jednak wszystko sprowadza się do tego samego. Hahaha, masz rację, chociaż czasami mam wrażenie, że nawet sam pan Martin nie zna zakończenia xd

      Bran podrósł i to bardzo, ale moje zaskoczenie było największe, gdy zobaczyłam Rickona! Ten to dopiero się zmienił :D

      Buziaki!

      Usuń
    4. Nie zdziwię się, jak wszyscy zginą, a na tron usiądzie... kurczę, nie wiem xD Ciężko stwierdzić! :D

      Nooo! Rickon to już w ogóle!!! O.o Szok i niedowierzanie!

      Usuń
    5. Na tronie usiądzie Hodor! :D

      Usuń
  2. Wstyd przyznać, ale nadal nie znam "Gry o tron"... :D W końcu muszę się tym zająć, bo słyszałam bardzo dużo pozytywnych opinii na ten temat.

    Pozdrawiam,
    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze niestety nie czytałam ''Gry o tron''.Bardzo nad tym ubolewam.Jest bardzo wiele pozytywnych opinii na jej temat i bardzo kusi mnie serial.Muszę koniecznie to przeczytać! :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem teraz na bieżąco z Grą o Tron i planuję się do niej jeszcze raz zabrać na wakacjach, ale wszystkie Twoje argumenty są tak mocne , że uważam, że nie jest możliwe, żeby ta teoria się nie sprawdziła :D

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo bym chciała,żeby ta teoria okazała się prawdą.też już przyzwyczaiłam się do tej myśli...
    tym bardziej,że wydaje się to bardzo,bardzo prawdopodobne...no ale Martin zapewne jeszcze nas zaskoczy,jak to ma w zwyczaju 😉
    pozdrawiam!
    marcepanowerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że teoria dość ciekawa ;) Szkoda tylko, że nie mogę się za bardzo na ten temat wypowiadać, bo przez książkę Martina nie przebrnęłam, a jeśli chodzi o serial, to jestem w trakcie sezonu chyba trzeciego... Nie jestem pewna, bo ostatnio go oglądałam podczas ferii zimowych ;)

    PS. Nominowałam Cię do LBA. Mam nadzieję, że odpowiesz na moje pytania :) Szczegóły -> http://ksiazkoholizm--postepujacy.blogspot.com/2016/05/liebster-blog-award-czyli-zmarli.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo dziękuję! Z wielką chęcią odpowiem na pytania :D

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka