czwartek, 23 czerwca 2016

DOOKOŁA ŚWIATA TAG

   Hej, z racji tego, że wielkimi krokami zbliżają się wakacje, postanowiłam zrobić dla Was TAG książkowy, do którego zainspirowała mnie Lunatyczka. Jest to mianowicie: Dookoła Świata BOOK TAG.

Las Vegas, czyli bohaterowie, z którymi mogłabyś spędzić weekend, dobrze się bawiąc.
Na myśl od razu nasuwają mi się bliźniacy - Fred i George. Od samego początku ich uwielbiałam. Cieszą się ogroomnym poczuciem humoru i z pewnością nie byłoby z nimi nudno.

Amsterdam, czyli książka, której świat mogłabyś zwiedzać, jadąc rowerem.

Jazda na rowerze sprawia mi ogromną przyjemność, tym bardziej, gdy towarzyszy temu podziwianie pięknych widoków. W książce "Zapach Lawendy" ( recenzja ) akcja rozgrywa się w Grecji, Anglii oraz Francji i myślę, że warto było wybrać się na przejażdżkę po tamtych miejscach.

Nowy Jork, czyli książka, w której bohaterowie walczą o wolność. 
Wydaje mi się, że jest teraz bardzo dużo książek tego typu, ale najmilej przez mnie zapamiętane są: Kamienie na szaniec, Delirium oraz Dotyk Julii.



Wenecja, czyli książka, w której bohater zmienił się w trakcie trwania historii.

Takimi bohaterkami są dla mnie Allyson z powieści Ten jeden dzień  i Julia z Dotyku Julii. Obie dziewczyny z "szarych myszek" zmieniają się w pewne siebie, silne kobiety.

Transylwania, czyli bohater książkowy, który wzbudza w Tobie strach.
Nie wiem czy mogę powiedzieć, że jakiś bohater wzbudza we mnie strach, ale zawsze przerażał mnie spryt Hrabiego Olafa z "Serii Niefortunnych Zdarzeń" i to jak za każdym razem udawało mu się znaleźć rodzeństwo Baudelaire.

Londyn, czyli książka, w której występują różnorodni, ciekawi i dopracowani bohaterowie.
Mimo tego, że nie jestem fanką Hobbita i Władcy Pierścieni, muszę przyznać, że świat stworzony przez J. R. R. Tolkiena jest doprowadzony do perfekcji i podziwiam go za wymyślenie takich postaci.
.
Wiedeń, czyli książka z monarchią w tle.
Monarchia pojawia się przede wszystkim w jednej z moich ulubionych serii książek, czyli "Rywalkach" oraz w "Czerwonej Królowej" i "Szklanym Mieczu".

Paryż, czyli książka z piękną historią miłosną.
Piękne historie miłosne, to z pewnością specjalność Gayle Forman. Uwielbiam każdą jej książkę, a przede wszystkim "Zostań, jeśli kochasz" i "Ten jeden dzień". Paryż bardzo pasuje do tej drugiej powieści, zwłaszcza, że sama akcja odbywa się w tym mieście.

Kraków, czyli ulubiona książka/ bajka/ baśń/ legenda z dzieciństwa.
Jak byłam mała, to uwielbiałam jak tata czytał mi bajki, dlatego robił to bardzo często i nie mogę wybrać tylko jednej. Zapamiętałam "Kubusia Puchatka", "Arielkę" i "Gdzie jest Nemo". Muszę też przyznać, że wciąż lubię je czytać i oglądać, ale teraz moją ulubioną jest "Kraina Lodu" 

Tokio, czyli książka która wywołuje w Tobie pozytywne emocje.
Moim Tokio jest "Mikołajek". Ta powieść potrafi mnie niesamowicie rozbawić, co łączy się z tym, że wywołuje u mnie bardzo pozytywne emocje.


JA NOMINUJĘ :
  1. Martę
  2. Roberta
  3. Arancione

Mam nadzieję, że ten post Wam się podobał i pomógł w wymyślaniu planów wakacyjnych
( podróżniczych i czytelniczych :D )

- Nutella

17 komentarzy :

  1. Jaki cudny tag *.* Musze przyznać, ze widzę go po raz pierwszy, jednak bardzo mi się on podoba :)
    Obecnie jestem w trakcie czytania "Czerwonej królowej" ale jakoś nie umiem przez nią przejść :/ Wydaje mi się, że ma zbyt wiele podobieństw do innych serii aby dobrze mi się to czytało.

    Pozdrawiam serdecznie ^^
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może za kilka stron Ci się spodoba ;) Jeśli masz ochotę, to śmiało możesz zrobić ten tag :D

      Usuń
  2. Nie znam niektórych książek, do których się odwołujesz, ale tag jest naprawdę świetny. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile książek, które uwielbiam! "Rywalki", "Ten jeden dzień", "Harry Potter", "Delirium", "Dotyk Julii"... aż zachciało mi się wybrać w podróż dookoła świata, jeśli tylko miałabym przy sobie kilku ulubionych bohaterów :)
    PS. Obserwuję, świetny blog :)
    Pozdrawiam, u mnie post tematyczny - porozmawiamy o schematach w książkach!

    OdpowiedzUsuń
  4. WoW ten tag naprawde wymiata :O Gratuluję i ciesze się, ze mogłam przeczytać cos tak fajnego i prosto napisanego :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)


    OdpowiedzUsuń
  5. Haha, hrabia Olaf - kurczę, jak mnie to imię śmieszy xDDDD (wiesz, Kraina lodu xDDD)
    Oo, Gdzie jest Nemo <3 <3 <3 Byłaś na Gdzie jest Dory? <3 <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie, ale mam zamiar to jak najszybciej zrobić :3

      Usuń
    2. Gdzie jest Dory to świetna bajka! Moim zdaniem, nie przewyższa pierwszej części, ale była zabawna i przyjemna 💖💖💖💖💖

      Usuń
  6. Ten TAG jest genialny! *.*
    Freda i George'a też z chęcią zaprosiłabym do zabawy w któryś z weekendów. :)
    Pozdrawiam!
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Z "Serii Niefortunnych Zdarzeń" oglądałam tylko film i to do tego będąc w wieku 9 lat -do teraz boję się tego filmu, a mówią, że książka jeszcze bardziej przeraża. ;-;
    TAG świetny, aż powiało wakacjami! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny tag ! Nie czytałam jeszcze takiego :P Bardzo spodobały mi się dobrane książki, choć nie wszystkie czytałam :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest stron - kilk!

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny ten tag!
    No aż muszę dłużej zastanowić się nad odpowiedziami! :D
    Dziękuję ślicznie za nominację :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję za nominację :* Postaram się wykonać go u siebie jak najszybciej :)
    Nie mogę się doczekać aż sama wyruszę w książkową podróż dookoła świata ;)

    Pozdrawiam
    Kasia z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
  11. Z "Serii Niefortunnych Zdarzeń" oglądałam tylko film i to do tego będąc w wieku 9 lat -do teraz boję się tego filmu, a mówią, że książka jeszcze bardziej przeraża. ;-;
    TAG świetny, aż powiało wakacjami! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. O, Gdzie jest Nemo to pierwszy film na jakim byłam w kinie ♥ Ostatnio oglądałam też Gdzie jest Dory, ale to już nie jest to samo - zupełnie nie ten klimat :/
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawet nie wpadłabym na to, by wymyślić tak oryginalny TAG. Kocham podróżować i uwielbiam książki, więc dla mnie post idealny. Patrząc na tytuły z chęcią wybrałabym się do Krakowa i Paryża :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny TAG, niestety nie wszystkie tytuły książek znam :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka