środa, 8 czerwca 2016

LIEBSTER BLOG AWARD #3

Cześć! Bardzo dziękujemy za kolejną nominację do Libster blog award od Weroniki. To wspaniała okazja, aby bliżej poznać bloggerów. Pytania są naprawdę bardzo ciekawe i wcale nie było łatwo znaleźć na nie odpowiedzi. Zajęło nam to zaskakująco dużo czasu, ale udało się. Zapraszamy! :)

1. Data kiedy założyłeś/aś bloga. Pamiętasz?
Nie pamiętamy, kiedy dokładnie go założyłyśmy, ale na pewno było to pewnego październikowego dnia 2015 roku.

2. Dlaczego postanowiłeś/aś nazwać tak swój blog?
Na samym początku chciałyśmy nazwać blog "Z książką pod pachą", ale gdy ktoś wchodził na niego na urządzeniu mobilnym, wyświetlał się tylko napis "PACHĄ". Nie wyglądało to dobrze, dlatego zmieniłyśmy nazwę na "Z książką w kieszeni" i była to bardzo dobra decyzja :D 

3. Co zamierzasz zrobić w ciągu najbliższych 24 godzin?
Od razu po lekcjach (o nie, teraz wiadomo, że piszemy to na lekcjach) wybieramy się do księgarni. Zapałka po "Krwawą kampanię", a Nutella na poszukiwanie czegoś starego, zapomnianego. Potem, mimo (miejmy nadzieję) udanych zakupów będziemy się uczyć na sprawdzian z historii.
4. Masz duszę artysty czy matematyka?
Nutella: Zdecydowanie jestem bardziej duszą artysty, niż matematyka. Od zawsze lubiłam rysować, od ośmiu lat tańczę i cały czas śpiewam (chociaż to akurat nie bardzo mi wychodzi). Matematyka nigdy nie była moją mocną stroną, zwłaszcza, jak teraz poznałam te wszystkie cosinusy i cotangensy.

Zapałka: Matematyka to mój szkolny koszmar. Tak jak napisała Nutella, poznaliśmy cosinusy i cotangensy, a ja czuję się gorzej, niż na języku niemieckim. Zdecydowanie mogę powiedzieć, że moją duszę bardziej wypełnia artysta chociaż śpiewanie, ani rysowanie to nie są moje mocne strony. Ja jestem po prostu humanistą. :D

5. Cytat z którym się utożsamiasz.
Nutella: "O tym, jaki jesteś dobry, decydują twoje treningi, a o tym, jakie są twoje treningi, decyduje to, co masz w głowie." - Lauren Oliver - Pandemonium

Zapałka: "Świat cierpi na brak mężczyzn, szczególnie tych, którzy są cokolwiek warci." - Jane Austem - "Duma i uprzedzenie"

6. Książka przy której płakałeś/aś. 
Nutella: Jest kilka takich książek, między innymi: "Zostań, jeśli kochasz", "Wróć, jeśli pamiętasz" i "Elita". Najbardziej w pamięć zapadła mi ta chwila, gdy jechałam tramwajem i czytałam "Wróć, jeśli pamiętasz" i zaczęły mi lecieć łzy, a ludzie siedzący naprzeciwko mnie, zaczęli mi podawać chusteczki. 
Zapałka: Nie będzie to pewnie dla nikogo zaskoczeniem, jeśli powiem, że książka, przy której płakałam to "Zanim się pojawiłeś". Łatwo się wzruszam, ale żeby doprowadzić mnie do płaczu, potrzeba czegoś naprawdę mocnego. Bardzo ciężko było czytać ze łzami w oczach. Muszę jednak dodać, że "Zanim się pojawiłeś" to książka, która dostarczyła mi również niesamowitą dawkę śmiechu.
7. Napisz w 2-3 zdaniach kim jesteś w rzeczywistości.
Nutella: Kim jestem w rzeczywistości? Zwykłą szesnastoletnią dziewczyną, zazwyczaj pełną energii i optymizmu, chociaż zdarzają się też takie dni, w których bym tylko spała i nie robiła nic innego. Jak już wcześniej wspomniałam, jestem tancerką i taniec jest moją ogromną pasją. W wolnych chwilach wymyślam nowe choreografie i kroki, słucham muzyki lub spotykam się z przyjaciółmi... 
i oczywiście czytam książki!

Zapałka: Hmmmm bardzo ciężko jest opisać samego siebie, ale spróbujmy... Jestem pozytywnie nastawiona do życia i staram się zarażać uśmiechem innych. Nie ma nic wspanialszego, niż sprawić, że ktoś zaśmieje się z twojego powodu. Kompletnie nie radzę sobie z żadnymi pracami manualnymi, a winę zrzucam na trzęsące się ręce. Jestem pracowita, a zarazem największym leniem, jakiego znam (jeśli to w ogóle możliwe). Nie lubię robić niczego, do czego jestem zmuszana, ale jeśli sama coś sobie postanowię, nie odpuszczę, dopóki nie osiągnę celu. 

8. Najcieńsza książka jaką posiadasz.
Nutella: Moją najcieńszą książką jest albo " Julia Trzy Tajemnice" autorstwa Tahereh Mafi, albo "Delirium opowiadania" napisane przez Lauren Oliver.
   
Zapałka: Najcieńsza książka, którą posiadam to "Wspomnienie o Cecylii, smutnej królowej" autorstwa pani Janiny Lesiak. 
9. Ulubiona ekranizacja.
Nutella: Wydaje mi się, że najbardziej lubię ekranizację książki " Marley & Ja". Bardzo mnie bawi, ale także wzrusza. Dosłownie za każdym razem płaczę, gdy oglądam ten film, a widziałam go już ze sto razy. 

Zapałka: Kocham ekranizację "Nędzników". Mam na myśli najnowszą musicalową wersję. Wiem, że ciężko porównywać ją do powieści, ale film jest po prostu wspaniały. 

10. Czytasz książki w internecie? Na blogach, wattpadzie...
Nutella: O wiele bardziej podoba mi się czytanie książek w wersji papierowej. W internecie nie ma to już takiego klimatu i co chwilę coś mnie dekoncentruje.

Zapałka: Książki czytam tylko w wersji papierowej, a czytnik ebooków leży i się kurzy...

11. Chciałbyś/chciałabyś pisać profesjonalne recenzje czy być autorem/autorką?
Nutella: Jak byłam młodsza wielokrotnie zaczynałam pisać jakieś powieści, aczkolwiek nigdy żadnej nie dokończyłam, więc raczej pisałabym opowiadania. Jeśli chodzi o recenzje, to bardzo podoba mi się ten pomysł, ale mimo wszystko, wolałabym zostać po prostu tłumaczem.

Zapałka: Chciałabym pisać profesjonalne recenzje i być autorką, ale jeśli miałabym wybierać, to wolałabym opublikować powieść. 

Nominujemy:


Nasze pytania:
1. Jak wolisz spędzać czas wolny? Z książką czy z przyjaciółmi?
2. Jaka jest najmilsza rzecz, która Ci się przytrafiła?
3. Czy łatwo jest Cię zdenerwować?
4. Ile (około) książek liczy Twoja domowa biblioteczka?
5. Masz w domu jakieś zwierzątko?
6. Kiedy zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
7. Wolisz słodycze czy słone przekąski?
8. Ulubiony gatunek książek. 
9. Znasz jakąś osobę, która jest dla Ciebie autorytetem?
10. Ile książek udało Ci się przeczytać w poprzednim miesiącu?


Miłego dnia!

-Zapałka & Nutella

13 komentarzy :

  1. 4. października to Wasz pierwszy wpis o Was :D a 5. już pojawiła się recenzja! :D
    I znowu ta "Zanim się pojawiłeś"!!! Och... muszę przeczytać, MUSZĘ! Coś czuję, Paulinko, że i ja będę płakała! I się śmiała <3

    PS. Przy Niebu... też się będziesz śmiała... i płakała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, nie wierze... Znasz tego bloga lepiej ode mnie!!! :D Czytaj, czytaj, a gdy skończysz, koniecznie daj znać jak wrażenia! <3

      Pewnie masz rację. :D

      Buziaki :*

      Usuń
  2. Świetny tag! Cytat o mężczyznach taki prawdziwy :D Bardzo chcę przeczytać ''Zanim się pojawiłeś''! Słyszałam wiele pozytywnych opinii i mam ochotę na coś wzruszającego. :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytając "Zanim się pojawiłeś" płakałam jak głupia... Nie mogę się doczekać filmu :D
    Uwielbiam "Nędzników", ale książki nie czytałam - jeszcze nie, bo mam nadzieję, że kiedyś się to zmieni :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu przeczytać Zanim się pojawiłeś :)
    I bardzo dziękuję za nominację :)
    Pozdrawiam,
    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
  5. ja trening potem ksiązka heheh :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wyszedł Wam ten post ! :)
    Uwielbiam Zostań, jeśli kochasz, a szczególnie Wróć, jeśli pamiętasz, choć nie mogę sobie przypomnieć czy płakałam czytając książki G. Forman. W każdym razie cieszę się, że zostałam przekonana do tego, by po nie sięgnąć, a ekranizacja Nędzników bardzo mnie ciekawi, więc może w wakacje uda mi się ich obejrzeć :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uuu :) Też tak kiedyś miałam, że zaczęłam płakać w tramwaju podczas czytania książki... Z tym, że naprzeciwko mnie siedziało jakieś małe dziecko i jak to zauważyło to też się popłakało O.o do tej pory się z tego śmieję :p

    Pozdrawiam serdecznie ^^
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejku też uwielbiamm "Marley & Ja". Nigdy nie pogodziłam się z zakończeniem tego filmu i zawsze na końcówce płaczę jak głupia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam ochotę na "Za nim się pojawiłeś" :)
    Podoba mi się również cytat z "Dumy i uprzedzenia".
    Wszystkie odpowiedzi bardzo ciekawe :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. "Zanim się pojawiłeś" - chyba w końcu będę musiała zabrać się za tą książkę, bo wszędzie ją widzę. Dosłownie! Ona atakuje mnie z każdej strony!
    Ciekawy post :)

    http://1carlsky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Hahhahaha to i tak nikt nie pobije mnie :D Jestem humanistką która myślała, że jest ścisłowcem i poszła na rozszerzoną biol-chem-mat. :D Teraz się męcze z chemią i matmą :( Zdecydowanie wolę uczyć się języków i biologii;) Jeszcze tylko rok ...
    Zanim się pojawiłeś bardzo mnie kusi :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Na Jowisza! Dziękuję Wam z całego serducha za nominację! ♥ Odpowiem na pewno, tylko jeszcze nie wiem kiedy :D
    O tak, matematyka to zło! (Nie żebym miała zagrożenie czy coś...) O, widzę, że nie jestem jedyną osobą, która płakała przy "Zanim się pojawiłeś" - jak dla mnie to jedna z najpiękniejszych książek, która z pewnością na długo pozostanie w mojej pamięci i serduchu.
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka