sobota, 10 września 2016

[BOOK TOUR] "Niebo nad pustynią" - Anna Łacina

Witajcie! Miałam ogromną przyjemność wziąć udział w Book tourze, zorganizowanym przez Martę z bloga Znajdź wymarzoną książkę oraz Wydawnictwo Nasza Księgarnia. Serdecznie dziękuję! Wędrującą książką była powieść autorstwa pani Anny Łaciny pt. "Niebo nad pustynią". 

Muszę się przyznać, że rzadko sięgałam po książki, które wyszły spod piór naszych rodaków. Dlaczego?; bardzo dobre pytanie. Ale takie powieści jak "Niebo nad pustynią" całkowicie zmieniają moje nastawienie do polskiej literatury! Marto, nawet sobie nie wyobrażasz jak bardzo jestem Ci wdzięczna za możliwość poznania twórczości pani Anny Łaciny. Mam zamiar przeczytać wszystko, co napisała ta autorka i jeśli każda z jej publikacji będzie chociaż w połowie tak wspaniała jak ta, to zasłuży na moją miłość. 

Kto nie marzy o wakacjach w Egipcie i to na dodatek all inclusive? Przecież w takim miejscu z łatwością można zapomnieć o szkole, pracy i po prostu oderwać się od tej ciągłej rutyny. Właśnie tam, w gorącym raju na ziemi spotyka się czwórka ludzi. Anastazja skrywa nie tylko rany, ale i tajemnice. Damian wolałby siedzieć przed komputerem niż wylegiwać się na plaży. Klara w ogóle nie rozstaje się z czarnymi ubraniami, nie korzysta nawet z wodnych atrakcji, których Egipt oferuje przecież całe mnóstwo. Albert - czyżby ten facet był ideałem? Pani Łacina stworzyła nie tylko książkowych bohaterów, ale i prawdziwych, rzeczywistych ludzi. 

Książka pokazuje, mogłoby się wydawać, te bardziej kolorowe chwile naszego życia, jakimi są wakacje, podróże. Jednak każdy z bohaterów, jak to autorka pięknie ujęła, wiezie ze sobą ciężki bagaż, z którym jakoś muszą sobie radzić. Pani Anna Łacina nie od razu gra z czytelnikiem w otwarte karty. Wszystkie sekrety są ujawniane powoli i stopniowo, a na końcu i tak dostajecie takiego kopa, że trudno będzie się Wam po nim podnieść. Sposób w jaki ta powieść trzyma w napięciu, ach!; aż brakuje mi słów, więc posłużę się wyrazem, którego w takim momencie użyłaby moja droga przyjaciółka - zgnijecie. A jak już złapie, to nie puści do ostatniej strony, dosłownie. 

"Przyjaciel zasługuje na prawdę".

Jeśli miałabym w jednym słowie opisać, o czym opowiada "Niebo nad pustynią", nie powiedziałabym, że o miłości, ale o przyjaźni. To jedna z tych powieści, która nie tylko wzrusza do łez. Czytając ją, po prostu poczujecie ukłucie w sercu, a potem przez długi czas nie opuści Was uczucie pustki.  Nie możecie jej nie przeczytać!

Ocena: 9/10 (nie mogę przyznać 10/10 za moje złamane serce)
-Zapałka

5 komentarzy :

  1. Miałam zamiar sięgnąć po tę książkę na samym początku wakacji, jednak wydaje mi się, że teraz już trochę na to za późno. Możliwe, że przeczytam ją w jakiś jesienny dzień, o ile znajdę czas i oczywiście jeśli będzie w bibliotece to się skuszę.

    http://dusia-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że książka przypadła Ci do gustu! :D Zgadzam się w 100%, że jest to powieść o przyjaźni - uczuciu, tak często pomijanym przez pisarzy, a tak ważnym w życiu! :D Już Twoją recenzję dodałam pod zakładkę na WK ;)

    Ach! Jak ta książka pięknie już wygląda! Nie mogę się doczekać dostać ją w swoje łapki! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę w swojej biblioteczce i po Twojej recenzji aż nie mogę się doczekać, by ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nie czuję, by ta książka mi się spodobała :D Pewnie ją odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spodobała mi się :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka