wtorek, 20 września 2016

[BOOK TOUR] "Ulica Szalonej Rzeki" - Joy Fielding

Cześć! Miałam ogromną przyjemność wziąć udział w Book tourze, zorganizowanym przez Karolinę z bloga Biblioteczka na poddaszu. Serdecznie dziękuję! Wędrującą książką była powieść autorstwa pani Joy Fielding pt. "Ulica Szalonej Rzeki". 

Lily i Emily to młode matki, które zmuszone zostały do ucieczki i życia w ciągłym strachu. Udało im się znaleźć schronienie przy ulicy Szalonej Rzeki. Jednak przeszłość dogania je, a skrywane sekrety coraz trudniej jest trzymać w tajemnicy. Kobiety są gotowe na wszystko, aby tylko chronić swoje pociechy. Jamie natomiast, pochodzi z rodziny prawników, ale w przeciwieństwie do swojej młodszej siostry, nie udało jej się zrobić kariery, ani stworzyć szczęśliwego związku. Zamiast świecić przykładem, jest przekonana o swoim nieudacznictwie. Jej pierwszy mąż wolał własną matkę niż żonę. Nieszczęśliwa rozwódka poznaje w barze przystojnego nieznajomego, który zabiera ją w daleką podróż i zmienia jej życie na zawsze. Niestety Jamie znowu nie miała szczęścia, bo czuły mężczyzna coraz bardziej zaczyna przypominać psychopatę...

Ta książka świetnie pokazuje, jakie mogą być efekty podejmowanych przez nas szalonych i nieprzemyślanych decyzji. Każdemu zdarza się czasami dać ponieść się chwili, ale trzeba umieć znaleźć granicę i sięgnąć po zdrowy rozsądek, nawet jeśli propozycję składa z pozoru idealny mężczyzna. Nie polubiłam się z główną bohaterką, Jamie, której naiwność była, aż przesadzona, ale wiem, że taki właśnie był zamysł autorki. Nie mogę nie wspomnieć o fenomenalnym prologu, który zdecydowanie był jednym z najlepszych jakich czytałam. Rzadko zdarza się, żebym już od samego wstępu nie mogła oderwać się od książki, ale w tym przypadku, żadnemu z Was to się nie uda, obiecuję. 

Każda z bohaterek ma mroczną przeszłość, którą odkrywamy stopniowo i za każdym razem dostajemy niezłego kopa. Autorka świetnie wykreowała swoje postacie. Duży plus należy się również za dobre dialogi, o które dziś ciężko. Zakończenie było po prostu genialne Pani Fielding nieźle mnie zaskoczyła, musiałam nawet na chwilę przerwać czytanie, aby przetrawić informacje i powiedzieć "wow". Książkę czytało mi się bardzo dobrze i z zaciekawieniem. To świetny i pouczający thriller, który niesamowicie trzyma w napięciu. Polecam!

Ocena: 8/10
-Zapałka

4 komentarze :

  1. Ostatnio jest jakieś ogromne BUM na thrillery, albo po prostu ja zaczęłam się tym gatunkiem tak interesować! Lubię, naprawdę lubię ten gatunek, dlatego chętnie przeczytam coś podobnego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jakos nie przepadam za takimi ksiązkami ale od czasu do czasu czytam :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio sięgam po thrillery coraz częściej... w tym w planach mam także powieści Joy Fielding, a ta powieść kusi mnie już od dawna :) Bardzo fajna, entuzjastyczna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam te książkę na półce, musze się w końcu za nią wziąć.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka