niedziela, 25 września 2016

"Wszystko to, co wyjątkowe" - Matthew Quick

Z twórczością pana Matthew Quicka, pierwszy raz zapoznałam się rok temu. Żałuję, że od tego czasu przeczytałam tylko dwie książki tego wspaniałego autora. Nie wiedziałam, że tak bardzo można przeżywać czytaną lekturę, dopóki nie sięgnęłam po "Wybacz mi, Leonardzie". Pan Quick potrafi trafić w sedno, nie owija w bawełnę i przez to czuję, że gdzieś tam na świecie jest jeszcze ktoś, kto mnie rozumie. "Wszystko to, co wyjątkowe" sprawia, że czujesz się, jakbyś czytał powieść napisaną o tobie, o twoich problemach, o twoich lękach. Naprawdę uważam, że niektóre lektury powinny zostać zastąpione, którymś z tych tytułów. Są jak najbardziej odpowiednie dla młodzieży, nie nudzą, a wręcz przeciwnie, nie można się od nich oderwać, a do tego uczą; czego można chcieć więcej? 

Nanette O'Hare ma świetne oceny, słucha się rodziców, a do tego niesamowicie gra w piłkę nożną. Ma przed sobą świetlaną przyszłość - studia na najlepszych uczelniach, a do tego miejsce w lidze piłkarskiej. Zawsze robiła to, czego się od niej oczekiwało, ale dziewczyna ma już tego serdecznie dość. Dostaje jeden, z nielicznych już egzemplarzy, intrygującej powieści pt. "Kosiarz balonówki" i wszystko w jej życiu się zmienia. Postawa głównego bohatera staje się dla niej wzorem, nie chce już uszczęśliwiać innych. Nanette pragnie być buntowniczką, która robi tylko to, na co ma ochotę. Nie wie jeszcze, jakie pociągnie to za sobą konsekwencje. Poznaje autora książki, którą czytała milion razy, a on umawia ją na randkę w ciemno z nastoletnim poetą. Dziewczyna będzie musiała stawić czoła trudnym decyzjom i poradzić sobie ze skutkami tych, które już podjęła. Jak sobie poradzi?

"Ponieważ samotni mają bardzo często wspaniałe pomysły, tylko nikt ich nie wspiera."

W powieściach autorstwa pana Matthew Quicka najlepsze jest to, że morału nie ma jedynie na końcu. Jego książki uczą nas czegoś na każdej ze stron. Powieść tą pochłonęłam jednego dnia dzięki wspaniałym dialogom, świetnej fabule, akcji trzymającej w napięciu, rzeczywistym postaciom i niesamowitym mądrościom, jakie niesie ze sobą. "Wszystko to, co wyjątkowe" może pomóc nam zrozumieć samych siebie. Dlaczego czasami wolimy podążyć za tłumem i nie wyróżniać się, dlaczego postępujemy wbrew sobie? Musimy pamiętać, że nasze życie jest tylko nasze i nikt nie przeżyje go za nas. Postępujmy według własnych reguł, nie krzywdząc przy tym innych, bądźmy oryginalni, bądźmy sobą. 

Ocena: 10/10

-Zapałka

7 komentarzy :

  1. Muszę się za to zabrać. Mam swego rodzaju sentyment do pana Quicka! :)
    Czytałam jedynie "Poradnik Pozytywnego Myślenia), ale to musi się zmienić! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tym panem nie miałam do czynienia :( Zmienię to kiedyś, naprawdę! :D Ta jego książka bardzo mnie intryguje, podobnie mam z Prawie jak gwiazda rocka ;) Może być ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam dwie ksiażki tego autora i to zdecydowanie mój klimat. Tę pozycję także przeczytam predzej czy później. A wydanie bardzo mi się podoba. :)
    Pozdrawiam, Nat z osobliwe-delirium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. O pierwszy raz się z nia spotykam ale cos czuje, że już podbiła moje serduszko :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna książka dopisana do listy Must Have. Dużo dobrego słyszałam o tej książce także mam nadzieję, że szybko trafi w moje łapki <3
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie muszę się zapoznać z tą powieścią! Quick już nieraz zachwycił mnie swoją twórczością i dobrze wiem, że na pewno się na niej nie przejadę ;) Jego powieści są tak ciepłe, a przy tym tak niesamowicie mądre, że chyba nigdy nie będę miała ich dosyć ;)

    Pozdrawiam
    Kasia z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytając Wasze posty dziewczyny moja lista książek chyba nigdy nie doczeka się końca, bo tyle można by dopisywać. Strasznie chcę przeczytać tę książkę, a recenzja tak pięknie napisana <3
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka