wtorek, 20 grudnia 2016

"Alice's adventures in Wonderland" - Lewis Carroll


Witajcie Kochani!  Czy Wy też pisaliście sprawdzian za sprawdzianem i kartkówkę po kartkówce? Mam nadzieję, że nie mieliście tak bardzo zapracowanych tych ostatnich tygodni przed świętami jak ja i Zapałka. Na szczęście oczekiwanie na nadejście Bożego Narodzenia umiliła mi "Alicja w Krainie Czarów".
Historia Alicji jest zapewne każdemu dobrze znana, dlatego nie będę jej dokładnie opisywać. Skupię się na tym jak to jest czytać tę bajkę po angielsku. Należę do osób dosyć ambitnych, dlatego gdy [ wydawnictwo ze słownikiem ] zaproponowało mi tę pozycję bardzo się ucieszyłam. Pozwoliło mi to na powrót do dzieciństwa i podszkolenie się w języku.
Ci, którzy nie czują się pewnie z angielskim niech się nie martwią, ponieważ na każdej stronie znajduje się słowniczek zawierający wszystkie słówka potrzebne do zrozumienia tekstu. 

Wydawało mi się, że czytanie pójdzie mi sprawnie, ale bardzo się zdziwiłam, bo trwało troszeczkę długo. Z ciekawości i ze świadomością, że na marginesach czekają na mnie przetłumaczone słówka co chwilę na nie zerkałam i sprawdzałam czy dobrze je sama zrozumiałam.
Jeśli nie macie takich dziwnych fiksacji jak ja, to na pewno nie zajmie Wam ta książka dużo czasu, a tylko Was uszczęśliwi. Jest pisana naprawdę prostym językiem, więc nie powinniście mieć żadnych problemów, a nawet jeśli, to pamiętajcie, że obok macie małą ściągawkę.
Polecam serdecznie i zachęcam do szkolenia języka przez czytanie książek.

Za tę pozycję dziękuję [wydawnictwu ze słownikiem].
- Nutella


5 komentarzy :

  1. Takie książki to świetna sprawa :D!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł, pomaga w nauce języka angielskiego, więc jestem jak najbardziej za. Ostatnio czaję się na kupno wydania angielskiego Alicji, a coś takiego bardzo pomogłoby mi w czytaniu. :)


    Dwie strony książek

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo na tą książkę mam ogromną ochotę od dawna :) Słowniczki to świetny pomysł, bardzo ułatwiają i przede wszystkim przyspieszają wyszukiwanie słów oraz czytanie.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbowałam kiedyś czytać Sherlocka właśnie w takim wydaniu. Jednak mimo tłumaczenia uważam, że chyba nie nadaje się jeszcze do czytania w obcym języku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jest to prosta sprawa takie czytanie , ale dla chcącego nic trudnego. Chętnie sięgne! ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka