piątek, 9 czerwca 2017

"Eleanor Oliphant ma się całkiem dobrze" - Gail Honeyman

Witajcie kochani czytelnicy! Muszę przyznać, że dziś piszę w niemałym pośpiechu, ponieważ za kilka godzin wyjeżdżam do Wilna i bardzo nie chciałabym się spóźnić. Nie mogę się jednak powstrzymać i chcę zaprezentować Wam świetną książkę, którą miałam przyjemność ostatnio przeczytać. Zapraszam na recenzję "Eleanor Oliphant ma się całkiem dobrze" autorstwa Gaila Honeymana. 

Tytułowa bohaterka ma trzydzieści lat i wiedzie spokojne, poukładane życie. Jest kobietą wykształconą i inteligentną. Od dawna pracuje w jednym miejscu. Eleanor należy do introwertyków, żyje bez ryzyka, wszystko co robi jest przemyślane. Ale jak wiemy, czasami wystarczy tylko czynnik pobudzający, a nasz świat wywróci się do góry nogami. W przypadku Eleanor był to nowy pracownik...

Książka o Eleanorze Oliphant to niezwykle poruszająca, pełna emocji historia. Kobieta, która była upokarzana, która przeżyła nieszczęśliwą miłość, którą uważano za dziwną, zastanawia się nad sensem istnienia. Główną bohaterkę polubiłam od pierwszych stron i wszystko przeżywałam razem z nią. Książka wywołuje w czytelniku wiele sprzecznych emocji, zależnych od tego, co dzieje się z Eleanor. Przygotujcie się na prawdziwą mieszankę uczuć. 

„Masaż głowy u fryzjera, szczepienie na grypę poprzedniej zimy — ludzie dotykają mnie, tylko kiedy im za to płacę, a i wtedy przeważnie używają jednorazowych rękawiczek”

„Eleanor Oliphant ma się dobrze” to kombinacja kilku gatunków; komedii, romansu i dramatu. Książkę czyta się przyjemnie za sprawą lekkiego pióra autorki. Akcja rozwija się stopniowo i mogę się założyć, że zakończenie będzie dla wszystkich czytelników ogromnym zakończeniem. Polecam ten tytuł wszystkim, jest to pozycja warta Waszej uwagi.

Ocena: 9/10

-Zapałka

3 komentarze :

  1. Nie znam i spotykam sie pierwszy raz ale bardzo mnie zacheciłaś <3 Podoba mi się! I widzę też, ze została przez Ciebie wysoko oceniona :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo polubiłam bohaterkę :) Świetna książka, również ją polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaje się być bardzo interesująca. Poddoba mi się to, że jest ona mieszanką kilku gatunków, bo zwykle mam problem z tym, co właściwie chcę przeczytać. Myślę, że ta książka przpyadła by mi do gustu :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka