wtorek, 19 lipca 2016

"Assa" - Andrzej Kowalski

Autor: Andrzej Kowalski
Wydawnictwo: Novae Res
Liczba stron: 308
Rok wydania: 2016

  Witajcie kochani! Myślałam, że
w wakacje będę miała więcej czasu na czytanie, jednak okazało się zupełnie inaczej - fakt, że mamy wolne nie oznacza, że mamy mnóstwo czasu dla samych siebie... i książek, oczywiście. Mimo wszystko, udało mi się już przeczytać dwie książki z mojego wakacyjnego TBR. Najpierw powiem Wam co nie co o "Assie".


  Książka zawiera niezwykle ciekawą historię Daniela Asmana i jego żony Maleny. Pan Asman jest bardzo dobrym i ambitnym malarzem. Pracuje w firmie Art Company, której główną zasadą jest "pełna dyskrecja". Nikt nie zadaje pytań, nikt nie oczekuje odpowiedzi. Ale czy zawsze tak będzie? Czy na pewno powinno tak być? Otóż nie w każdych sytuacjach to się sprawdza. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie te podejrzane zlecenia Daniela. Gdy szef każe mu robić falsyfikaty bardzo mu się to nie podoba i zaczyna się robić dociekliwy...
  Malena Marklund jest policjantką i pracuje nad sprawą śmierci emerytowanej pani Flis i zaginięciem jej wnuczka. Nie zapowiadające się interesująco wydarzenie, z początku   nawet   nudzi   kobietę,   jednak,   gdy   pojawiają   się   kolejne   ofiary   i  wszystko zaczyna się komplikować, Malena wie, że nie może sobie odpuścić tej sprawy. Czy obrazy Daniela Asmana
i firma Art Company jest powiązana ze śledztwem? Tego musicie dowiedzieć się sami...
   Muszę przyznać, że mam mieszane uczucia odnośnie tej książki. Z jednej strony cała fabuła bardzo mi się podobała
i podziwiam autora za wymyślenie takiej historii i zachowanie w niej porządku. Z drugiej strony, nie odczuwałam takiego podekscytowania podczas czytania i łatwo mi było się oderwać od lektury. Na początku byłam zdezorientowana. Pogubiłam się we wszystkich wątkach, których jest naprawdę bardzo wiele. Autor stosuje coś w rodzaju retrospekcji - każdy rozdział opisuje dzieje z innych lat i żeby połączyć wszystko w jedność trzeba być skupionym i przewidującym.
Tę książkę polecam każdemu, kto lubi rozwiązywać ciężkie zagadki, czytać kryminały i tym co dopiero się z nimi zapoznają.
 
Za książkę bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu Novae Res

Ocena: 7/10
-Nutella

7 komentarzy :

  1. Nie sądzę, abym prędko sięgnęła po tę książkę. Może kiedyś ją przeczytam... No właśnie, KIEDYŚ.

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie na 'Daily post #3 Warszawa! Odwiedziny u Kasi.' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Super :) żałuje, że nie znalazłam was wcześniej. Ale już będę na bieżąco :D Świetnie napisane. Tak trzymać:)
    Pozdrawiam, Olcia z bloga: zlodziejka-zapisanych-stron.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka nie dla mnie bo ja musze mięc taka która mnie doszczętnie pochłonie :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytam kryminałów, bo po prostu się w nich nie odnajduję, dlatego raczej nie sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kompletnie nie w moim stylu. Nie przepadam za wieloma wątkami, które trzeba łączyć... Chyba nie skuszę się po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy czytałam twój opis, książka wydała mi się dość ciekawa, ale kryminały to nie moja bajka, więc po nią nie sięgnę.
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pani Nutello, nie zgodzę się z twoją oceną, gdyż według mnie jest ona niedostatecznie wysoka. Lecz chciałbym zwrócić uwagę na pani profesjonalizm, którego jestem pod wrażeniem. Dziękuję i pozdrawiam, Szymon.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka